Pagina's

8 januari 2015

Ziezo....


Heerlijk! Alles weer normaal. Ieder jaar ben ik weer blij als januari een week of zo oud is, de scholen weer begonnen zijn en de winkels weer op de normale tijden open. Gek toch dat ik altijd zo tegen de decembermaand op zie... Met alle kinderen nog thuis kun je dat nog enigszins verklaren, maar nu ze allemaal uitgevlogen zijn en hun eigen gezin hebben zou je toch denken dat ik veel relaxter december in kan gaan. Maar toch is dat niet zo... Het gevoel dat er zoveel 'moet' is gebleven.... en ik 'moest'  eigenlijk helemaal niets dit jaar...
Voor mij is december de "ergste" maand van het jaar. (met uitzondering van het Kerstfeest dan) Ik ben altijd een soort van lamgeslagen, en er komt ook weinig uit mijn handen.
Toch waren er ook blije dagen. Mijn ouders waren net voor de kerstdagen 65 jaar getrouwd.
Een heel bijzondere mijlpaal, die (denk ik) niet zo heel veel mensen mogen beleven.
Er kwam zelfs een felicitatie van de Koning! Zo leuk.

Maar nu dus 'heerlijk' weer naar de orde van de dag. Nog een week of wat en we gaan al merken dat het langer licht blijft en hoop ik op een vroeg voorjaar met alvast een paar warme dagen.
Nu komt de zin weer een beetje terug, om als eerste wat ufo's af te maken. Dat is een goed voornemen wat (eigenlijk als enige) ieder jaar terugkomt. Wat ik nu dan ook vooral niet moet doen is door quiltboeken bladeren. Dan komt er weer van alles in zicht waar ik graag aan zou willen beginnen, en ik wil persé eerst een paar oude projecten afmaken!

Waar ik ook heel blij mee ben is dit: Prachtige indigo batikstofjes!
Ik had in een vorig berichtje gezegd dat ik daar zo moeilijk aan kon komen, en toen bood ZIJ aan om een en ander op te sturen. Zo mooi, en een prachtige batik kaart erbij. Dank je wel Chris, ik ben er heel blij mee! En zo véél. De kleuren komen niet zo goed uit de verf, maar het zijn diverse kleuren indigo.

Dit vind ik ook wel het vermelden waard... Begin januari, en ik heb een bloeiende klaproos in de tuin. Dat vind ik nu eens een leuke opsteker!




Van het sinterklaascadeautje van mijn jongste dochter ben ik een hoes voor een rolkussen aan het haken. Althans, de ronde kopstukken worden gehaakt, en het lange tussenstuk wordt gebreid.
Op de foto het eerste kopstuk. In tapestry techniek.

Verder heb ik nog wel geborduurd, maar nog niet genoeg om hier te showen.

Dat was het wel weer even voor nu.


Fijne avond, iedereen!

13 opmerkingen:

Lida zei

Zo goed te begrijpen die spanning in december! Ik heb het ook en ook hier iedereen uitgevlogen, maar ach het is weer achter de rug en wat een fantastisch feest hadden jullie! Mijn vader wilde zo graag 60 jaar getrouwd zijn met mijn moeder, maar ze haalden maar 56 jaar en daar moet ik nog vaak aan denken, ik wens je ouders nog heel wat gezellige jaren samen en jou succes met je voornemens! Groetjes
Lida

Chris zei

Wat een enige foto Rian, van jou en je moeder!! Dat is toch een feest en felicitatie waard, 65 jaar getrouwd. Nee, dat maakt niet iedereen mee. Hebben ze er zelf ook van genoten?
Wat leuk, dat kopstuk van het kussen. Weer zo'n techniek waar ik nooit van heb gehoord. En dan die bloem in je tuin! dat belooft toch weer warmere en betere tijden, wat jij!
Ik hoop echt dat je wat aan die stoffen hebt. Het is altijd best lastig om via internet in te schatten of de kleur wel goed is.
Jij ook een fijne avond en liefs van mij.

Ineke zei

Gelukkig, ik ben niet de enige die er altijd tegenop zie. Maar gelukkig, december is weer voorbij, wij kunnen er weer tegen.Gefeliciteerd met het 65 jarig huwelijk van je ouders.

Liefs, Ineke

Floor zei

Wat een feest, je ouders 65 jaar getrouwd! Mooi is dat hoor.
December is altijd druk en onrustig, maar gelukkig zijn we al weer iets aan het lengen, ik merk het als ik de hond uitlaat, kan nu weer wat later.
Quilts afmaken is altijd een fijn voornemen, nu maar hopen dat er niets voorbij komt wat weer heel erg mooi is.

Elizabeth zei

Hier nog zo iemand die baalt van de maand december. Al die dingen die dan schijnbaar horen of moeten of hoe je je zou moeten voelen. Nee hoor, niks gedaan en ik ben blij dat het weer januari is. Vuurwerk verleden tijd en net wat je zegt ... de dagen worden straks al wat langer!
Wat uniek dat je beide ouders nog leven en dan ook nog eens 65 jaar getrouwd zijn. Mijn ouders haalde net de 25 jaar.. Hoe kan het gaan hè. Mooie foto van je moeder en van jou, je ziet best gelijkenis.
Die Chris is een mens met een hart van goud, zo lief dat ze jou die lapjes stuurde.
Ik vind je haakwerk erg leuk, deze techniek zie ik meer langskomen, maar ik heb me er nog niet aan gewaagd!
Geniet van je hobby's en alvast een fijn weekend Rian..

Groetjes, Elizabeth

Johanna Zweden zei

Hallo Rian
Ik ga ook altijd in een diepe depri in december, en zo gauw het 1 januari is, lijkt er wel of er een gordijn word opgelicht en dan , kan ik er weer een jaar tegen.

Fijn dat je dan zo een leuke post krijgt

Mooi je haakwerk

Groetjes uit Zweden en een heel fijn weekeinden

sylvia zei

hallo lieve Rian, wat een leuke foto van jij en je mam!! Waardevol!
Tja, die decembermaand, ik weet het niet, maar hoe ouder ik word, des te meer gaat het me tegenstaan. Ik denk toch dat het komt door al die opgeklopte mooi, lekker, gezellig enz moeten zijn. Het leven is niet altijd zo, je voelt je niet altijd zo en dan voel je je weer schuldig of een tut omdat je er niet aan meedoet. Wij maken de decembermaand steeds simpeler, maar het blijft onrustig voelen.
Gelukkig duurt het weer 11 maanden voor het zover is en kunnen we blij worden van een klaproos in januari!!
dag meis, lieve groetjes, Sylvia

tiny zei

Gefeliciteerd met je ouders, wat een mijlpaal. Een prachtige foto van jou en je mam. Ook ik ben blij dat het weer januari is en we weer gewoon kunnen doen, succes met je haakwerk wat er al prachtig uit ziet. Groeten Tiny

tiny zei

Gefeliciteerd met je ouders, wat een mijlpaal. Een prachtige foto van jou en je mam. Ook ik ben blij dat het weer januari is en we weer gewoon kunnen doen, succes met je haakwerk wat er al prachtig uit ziet. Groeten Tiny

Madammeke Ongeduld zei

wat een mooie blog
en zoveel variatie

Anoniem zei

Leuke post, ik zag u via andere haaksters, leuk om hier te lezen...groetjes ❤

Saskia Smit zei

Gefeliciteerd (nog) en wat is blauw toch een mooie kleur

Antje uit Urk zei

Wat een prachtige foto van jou en je moeder! En 65 jaar getrouwd, dat is bijzonder, wat een zegen!
mooie dingen laat je zien, en de stofjes zijn prachtig!
liefs uit Urk