Pagina's

1 juni 2015

Daar ben ik weer eens... Soms zijn er zoveel andere dingen die je bezig houden (letterlijk en figuurlijk) dat er van bloggen weinig komt. Maar ik heb wel weer het een en ander te laten zien, dus dat is altijd een leuke reden om weer eens een berichtje de wereld in te sturen.
Om te beginnen heb ik dit open borduurwerkje ingelijst. Het lag al zo lang op 'afmaken' te wachten, en ik kon nog steeds geen andere bestemming bedenken. Dus voorlopig maar eens aan de muur, want in de 'affo-doos' kan ik er ook niet van genieten. Ik weet niet of het op de foto te zien is, maar het is over een heel zacht grijsgroene achtergrond gespannen.
Dan ben ik aan het oefenen gegaan met kleuren inhaken, omdat ik voor een van de dochters de oilily tas wil maken. Dus even wat voorwerk, en dat werd een pannenlap voor DD2 voor op de camping. En een tasje voor één van de kleindochters. Het is in het begin best lastig om alle draden die je meehaakt goed strak te houden, Maar het gaat al beter en het resultaat wordt al netter.
Als het tasje af is durf ik wel aan de grote uitdaging te beginnen.

Dan zit er inmiddels op de kast een heel gezelschap te wachten tot ze gaan verhuizen. En een heel klein gehaakt portemonneetje aan een sleutelhanger om een 'karretjesmunt' in te bewaren.
De gehaakte deken vordert ook gestaag... Ik heb hem maar even buiten uitgehangen. Ik heb nog 5 bollen katoen, dus ik denk dat er nog ongeveer 3 rijen aankomen.
En dan de tuin... vorig jaar kreeg ik voor Moederdag een klimroos van DS1.... klein bescheiden struikje, maar hij gaf vorig jaar toch al een paar prachtige rozen... En kijk nu eens... genieten! Kijk even niet naar al die zware stenen eromheen... die moeten door de jongens nog weggehaald worden... even wachten tot ze tijd hebben. :)
En van de grote pot met violen heb ik ook zo'n plezier. Ook als de zon niet schijnt heb ik een zonnetje in mijn tuin die ik stukje bij beetje aan het opknappen ben, want vorig jaar heb ik hem noodgedwongen tamelijk aan zijn lot over moeten laten. Nou, dat moet je dan het jaar daarop bezuren...
Maar het wordt al weer wat. De lupinen staan ook zo prachtig, en waar ik blij mee ben: Dit jaar voor het eerst zonder één enkel luisje!!

 
 Ik geloof dat ik aardig bijgepraat ben zo. Nu een bezoekje aan mijn ouders, waar steeds meer zorgen om zijn.

Een fijne week voor iedereen!


Vergeet ik nog mijn pronkstuk: De Pioenroos, boordevol dikke knoppen!

7 opmerkingen:

Elizabeth zei

Heerlijk om weer van je te horen, Rian!
En ik ben meteen jaloers op je prachtige bloemen in je tuin :) oh... lupine... ik kan hem niet houden; al zoveel planten van dood gegaan...
Wat een haakwerkjes... en stuk voor stuk prachtig. Jij hoeft echt niet te oefenen hoor voor het inhaken .. Moet je die pannenlap zien!
Wat een bewondering heb ik voor dat borduurwerkje; zo mooi fijntjes ... daar moet je van genieten hoor, elke dag!

Groetjes, Elizabeth

tiny zei

Fijn weer iets van je te lezen, en je hebt niet stilgezeten. De Oillily tas wordt straks helemaal top, vind dit tasje en pannenlap al heel mooi. En wat ziet je tuin er prachtig uit met die mooie roos, en je lupinnen die van mij bloeien nog niet eens. Je pioenroos wordt prachtig als de bloemen uit komen wat een knoppen. Succes met al je bezigheden. Groetjes Tiny

Ineke zei

Wat gezellig om je hier weer terug te "zien"Welkom !!!
En het is een gezellig blogje geworden, met als klapstuk je prachtige roos en andere bloemen in de tuin.
Liefs, Ineke

Chris zei

Wat een fijn werk doe jij toch, vooral dat open borduurwerkje, prachtig! Maar ook dat beursje voor een karretjesmunt, wat een idee! En je sprei! Wat een pracht wordt dat Rian.
Heerlijk dat er zoveel kleur in je tuin staat. Nu nog een beetje warme zon er bij!
Ik wens je een hele goeie week en sterkte met de zorg voor je ouders. Je bent een schat!

Angélique zei

Dat inhaken gaat je heel goed af: de pannenlap is hel mooi en de tas wordt prachtig! Die oillilytas gaat helemaal lukken :-)
De muizenfamilie is super schattig!
Maar ook je tuin is duidelijk dit jaar goed verzorgd, wat een schitterende bloemen!

Conny's-blog zei

Wat een gezellig blogje zeg, mooie haakwerkjes en een mooie tuin met planten hoor................liefs.Conny

corrie zei

hallo rian wat ben je weer yverig geweest en je tuin ziet er ook heel vrolijk uit heb je mijn mailtje al gezien groetjes corrie