Pagina's

19 mei 2017

Iets heel aparts gekregen...


Mijn dochter kreeg van een Indische buurvrouw twee prachtige lappen van fijne katoen, aan alle kanten afgewerkt, van ongeveer 120 x 180.

Ze vertelde dat het de gewoonte was dat een echtpaar, als ze naar een feest gingen, allebei iets (blouse of overhemd) droegen wat van de zelfde stof gemaakt was. Blijkbaar ging die mevrouw ze zelf niet meer gebruiken, en gaf ze aan mijn dochter. Zo lief!

Een prachtige rand
Eentje hield ze zelf, en de andere kreeg ik.
Ik vind de kleuren zo sprankelend. Daar wil ik gewoon niet in knippen, en heb besloten om hem zo in zijn geheel te dubbelen en door te quilten.

Maar het vinden van een mooie bijpassende achterkantstof is nog wel even een dingetje.
Wordt nog vervolgd, maar eerst andere dingen.

Fijne dag allemaal.

6 opmerkingen:

Elizabeth zei

Oh, dat is best bijzonder! Goed idee van je om er een quiltje van te maken, de motieven lenen er zich ook wel voor...
Ooit kreeg ik ook eens via m'n man een Indische lap; groen met mosterd en van die paisleymotieven. Ik weet niet eens of ik die nog heb, maar ik wist echt niet wat ik er mee aan moest. Toch maar eens opzoeken, denk ik nu!

Groetjes, Elizabeth

foekie's fashion zei

wat een mooie lap en wat lief van die buurvrouw. Je kan deze idd in zijn geheel gebruiken en doorquilten. Veel plezier hiermee.

Madtatter80 zei

Lovely work very perfect!

Floor zei

Hele mooie aparte lap is dat. Inderdaad jammer om die in stukken te knippen.... hoewel ik dat van quiltstoffen ook vaak vind :-)
Dan maar heel laten, wordt ook vast heel mooi.

Chris zei

Wat een cadeau Rian! Geweldig en heel bijzonder. Wat goed dat je hem heel laat. Is toch een prachtige lap om in z'n geheel te dubbelen. Dat wordt een pracht! Liefs van mij.

Corina zei

prachtige stof!