Pagina's

26 september 2017

Vorige week stonden een aantal praalwagens van het fruitcorso tentoongesteld in Geldermalsen.
Ongelooflijk hoeveel denk- en doewerk hier aan te pas is gekomen. Prachtige en knappe creaties, nog beter te zien als je er zo vrij omheen kunt lopen. Toch heb ik altijd gemengde gevoelens bij dit 'festijn'. En nu ze in mijn eigen woonplaats van dichtbij te bekijken waren kwam dat dubbele gevoel extra naar voren. Ik moet het gewoon even kwijt.
De enorme hoeveelheid voedsel die hiermee verspild wordt geeft me een heel benauwd gevoel. Onder de wagens lagen de bloemkolen, sinaasappels, noten, uien, spruiten en weet ik wat al niet meer op straat te vergaan... En als ik dan denkt aan alle mensen met honger en gebrek, in vreselijke omstandigheden door oorlog, natuurgeweld of wat dan ook, dan kan ik er een stuk minder van genieten.
Heel mooi, en een jaarlijkse traditie, maar van het bloemencorso heb ik meer plezier. Hierbij een paar foto's.
Van handwerken komt niet zo veel momenteel, dus heb ik ook weinig te laten zien. Komt wel weer!


4 opmerkingen:

Floor zei

Heb daar nog nooit eerder over nagedacht... maar je hebt eigenlijk helemaal gelijk.
Zoveel heerlijk eten weggooien dat kan toch niet?
Beter naar de voedselbank brengen lijkt me als er teveel aan fruit is.
Maar dit jaar waren de oogsten minder en de prijzen duurder, dus heel scheef allemaal.

Madtatter80 zei

Love you lace and looks like a fun place to visit!

Chris zei

Wij zijn er ook geweest, op de maandag. Hoorden het zondags van fietsters bij een pondje bij Elst. We hebben er wél van genoten Rian. Ik vond het allemaal vreselijk knap gemaakt. Maar de gedachte die jij hier schrijft, gingen wel even door mij heen. Met het bloemencorso is het toch anders, daar gaat het om de bollen en kunnen de bloemen er af.
Liefs van mij.

Elizabeth zei

Natuurlijk ziet het er prachtig uit. Maar ik deel je mening dat voedsel hier niet voor is. Er zijn genoeg andere materialen om iets mee te doen.
Groetjes, Elizabeth