Pagina's

13 februari 2016

Weer thuis...

maar toch een flinke jas uitgedaan, mijn vadertje. Veel last van de gescheurde schouder, en intens moe, moe, moe...
Maar ik hoef nu niet meer te pendelen tussen 2 adressen, dus ik probeer toch het handwerkgebeuren een beetje gaande te houden.
Deze week heb ik mijn kruip- en buktechniek weer eens kunnen oefenen.
Hierbij de resultaten. Wat zal het worden? Hele blokken, blokken met een 'gat', of helemaal door elkaar? Kijken jullie eens mee, en ideeën zijn welkom!
De kleuren zijn niet geweldig, maar je hebt zo toch een idee.
Zo zonder rand is hij 1.30 x 1.30. Ik wil er wel een rand om, maar moet daar nog even over nadenken.




Wat ik ook nog gemaakt heb is dit: een haaknaalden mapje voor mijn oudste dochter. Haar twee zussen haken er al een poos op los, maar deze dochter is meer van het kleding naaien voor de kids en haarzelf. Maar omdat zo zoetjesaan "heel holland haakt", wil ze dat toch ook eens gaan proberen voor een rustig momentje op de bank. Nou... dat moet je toch een beetje stimuleren, he?




Ik wens iedereen een goed weekend en tot het volgende berichtje.

5 opmerkingen:

Chris zei

Wat een snoep van een mapje Rian! Die kan je dochter niet ongebruikt laten liggen, vast niet. Leuk dat zij ook gaat haken.
Wat je blokjes betreft, de eerste lijkt me nogal statisch. Ik vind de laatste het leukst, speels. Maar je moet doen waar jij het meest blij van wordt.
Fijn dat je vadertje weer thuis is. Voor jou een beetje rustiger. Toch blijft de zorg, hè ?!
Jij ook een fijn weekend waarin je een beetje bij kan komen en ontspannen.

tiny zei

Fijn de vader weer thuis is in ijn vertrouwde ogeving. Iets rustiger voor jou. Geweldig dat je toch nog de tijd hebt om wat te maken je mapje voor je dochter vind ik zo lief en handig, nu moet ze gewoon beginnen. Een fijn en rustig weekend Tiny

Ineke zei

Fijn dat je vader weer thuis is, iets rustiger voor jou!

Elizabeth zei

Fijn dat je vader weer thuis is, dat geeft toch iets meer rust. En nu maar hopen dat hij wat minder pijn aan z'n schouder heeft en een beetje uitgerust raakt...

Ik vind je blokjes zo ontzettend gaaf! En ik zou echt niet weten welke indeling ik nu het leukst moet vinden. 't Is gewoon allemaal superleuk!

Gaaf naaldenmapje, je hebt gouden handjes Rian!

Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

Angélique zei

Wat fijn dat je vader weer thuis is, nu maar hopen dat hij snel aansterkt en herstelt.
Je blokken kun je op zoveel manieren neerleggen (ook nog diagonaal op kleur bv) maar ik kan je niet vertellen wat ik het mooist vind. Misschien zou ik voor de bovenste optie kiezen.
Het haaknaaldenmapje is mooi, dat zal zeker zijn doel kracht bijzetten ;-)
Fijne zondag!