Pagina's

22 augustus 2022

Eindelijk...

 ... kan ik weer een nieuwe post op mijn blog zetten. Ik heb een hele tijd geen toegang gehad, maar gelukkig kan ik overal weer bij. 

Ik heb ondertussen van-alles-en-nog-wat gedaan, maar vergeet meestal om er foto's van te maken. Ik heb niet zo'n 'drive' om alles op het wijde web te zetten. 

Maar na veel onderbrekingen heb ik ook een leuke deken afgehaakt. Een flinke klus, naar een patroon van Tinna Thorudottir Thorvaldar uit IJsland. "Mosaïc-crochet"... Je zou er zomaar verslaafd aan raken. De deken meet 150 x 175.

Ontzettend leuk om te doen. En ik ga meteen iets nieuws beginnen, want ik heb een nieuw (voor mij dan) autootje gekocht in off-white parelmoer, en daar wil ik een mooie plaid in hebben. Dat vind ik een goede reden voor een nieuw project.



Iemand een idee wat voor kleur er mooi bij staat? Ik dacht zelf aan mosterdgeel, of goudgeel of zo... Het interieur is grijs, dus ik wil wel een kleurtje om het op te fleuren. Suggesties altijd welkom.





6 opmerkingen:

Angélique zei

Oehhhhh, wat een schitterende deken! Ik vind hem echt prachtig, daar meg je heel trots op zijn!
Op je auto ook, wat een mooie. Naar mijn idee past daar echt vanalles bij aan kleur. Zelf zou ik naar een mooie warme kleur rood neigen, maar dat doe ik wel vaker, haha.
Ik ben benieuwd waar je voor gaat. Je k7nt ook net als deze deken met meer kleuren werken, maar deze deken vind ik echt veel te mooi om in de auto te leggen.

Floor zei

Prachtig! Wat een schitterende deken is dat geworden.
Daar ga je vast heel lang van genieten en van de winter lekker onder liggen op de bank.
Mooi autootje gekocht in een neutrale kleur.
Daar kan dus eigenlijk alles wel in.
Van welke kleur hou je zelf het meest? Misschien in het blauw, of in het rood, of meerdere kleuren bij elkaar?
Rood met grijs zou ook prachtig bij de bekleding staan.
Je komt vast wel op een goed idee.
Je mailtje zal ik vanavond beantwoorden.
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Het is een prachtige deken geworden, ga je de deken voor in je auto van hetzelfde patroon maken? Ik zou zeggen, okergeel dat is zo mooi! Maak het in ieder geval in de kleur(en) van je eigen keuze, jij kijkt er naar de hele tijd als je in je auto zit ;-) Mooi autootje

Tineke zei

Wat een prachtige deken heb je gemaakt, zo mooi die kleuren.
Liefs van Tineke

Hallo Peetje zei

Wat een mooie deken heb je gemaakt. Schitterend!

Je auto is ook prachtig, ik hou ook van die parelmoer kleur. Ben je al aan de deken begonnen, ben benieuwd voor welke kleuren je hebt gekozen.

Hallo Peetje zei

Ik ben even naar de blog gegaan van de maakster van deze prachtige deken. Er zijn video tutorials van. Mag ik vragen welk garen jij voor deze deken hebt gebruikt ?

groetjes Petra