Pagina's

16 maart 2015

Weer een stukje verder....

....met de jaargetijdenkrans. Nog een kwart, en dan kan hij naar de lijstenmaker.
 
 
We zijn na veel dokteren de griep aardig te boven, maar ik ben er weer eens achter gekomen dat medicijnen je niet altijd beter maken.
"Dit goedkopere medicijn heeft precies dezelfde werkzame stof, mevrouw".
Misschien wel, maar de rommel die er nog meer in zat deed meer kwaad dan goed. Blijkbaar is door één van de twee medicijnen mijn weerstand zo aangetast, dat gordelroos een kans kreeg. Áu!!! En nog zo het een en ander. Nu zijn er voor die bijkomende kwalen natuurlijk ook wel weer pilletjes, maar daar heb ik het niet op aan laten komen. Met mijn eigen gezonde verstand kom ik ook een heel eind: Fietsen, veel lopen, veel drinken, en op tijd naar bed... Vooral dat laatste vergt enige zelfdicipline, want ik ga nooit zo vroeg, maar het werkt wel...
De gordelroos is gelukkig aardig op zijn retour, en met een 50+vitaminepil voel ik me weer stukken beter.
En het weer was natuurlijk ook van goede wil. Het was vandaag heerlijk weer om te fietsen.
Verder heb ik nog wat gehaakt aan deze plaid, die inmiddels een rij blokken eraan heeft. (Nou ja, ze zitten nog niet vast, maar zijn wel klaar; helaas geen foto van, maar komt nog wel).

Ook heb ik weer een blok aan de kompasquilt gezet, en een tweede is in de maak.
 
Het zijn allemaal kleine beetjes, maar voor mijn gevoel heb ik toch weer het een en ander gedaan.
 
Ik wens iedereen een fijne week met veel handwerkplezier.

26 februari 2015

Eindelijk...

Weer eens een berichtje.
We zijn nog steeds aan het opknappen van deze nare griep, en het hoesten zal nog wel even blijven, denk ik. Bij mijzelf dan, want mijn moeder is aardig opgeknapt, en ook het hoesten is op zijn retour.
Mijn vader heeft een grotere 'tik' gehad van dit alles. Hij is nog steeds heel erg moe, en heeft een flinke jas uitgetrokken. Blijft dus nog even zorgelijk.
Ik heb wel kans gezien zo nu en dan wat te borduren. Voor andere dingen ontbreekt de zin nog steeds.
Ik ben aan de jaargetijdenkrans verder gegaan, en heb het bovenste gedeelte geborduurd. Het gaat nu toch opschieten. Ik ga snel het volgende deel opvragen. Wil hem voor de zomer wel afhebben en in laten lijsten.
 
 
Nog even een totaalplaatje. (Niet gestreken deze keer, dus oogt wat rommelig misschien)
 

 
Dit was het even voor nu. Ik hoop gauw weer wat meer te kunnen laten zien.

10 februari 2015



Mijn ouders zijn zwaar ziek, longontsteking, en hebben hun virus heel gul met mij gedeeld.
kortom: ik ben er nog een poosje niet...

8 januari 2015

Ziezo....


Heerlijk! Alles weer normaal. Ieder jaar ben ik weer blij als januari een week of zo oud is, de scholen weer begonnen zijn en de winkels weer op de normale tijden open. Gek toch dat ik altijd zo tegen de decembermaand op zie... Met alle kinderen nog thuis kun je dat nog enigszins verklaren, maar nu ze allemaal uitgevlogen zijn en hun eigen gezin hebben zou je toch denken dat ik veel relaxter december in kan gaan. Maar toch is dat niet zo... Het gevoel dat er zoveel 'moet' is gebleven.... en ik 'moest'  eigenlijk helemaal niets dit jaar...
Voor mij is december de "ergste" maand van het jaar. (met uitzondering van het Kerstfeest dan) Ik ben altijd een soort van lamgeslagen, en er komt ook weinig uit mijn handen.
Toch waren er ook blije dagen. Mijn ouders waren net voor de kerstdagen 65 jaar getrouwd.
Een heel bijzondere mijlpaal, die (denk ik) niet zo heel veel mensen mogen beleven.
Er kwam zelfs een felicitatie van de Koning! Zo leuk.

Maar nu dus 'heerlijk' weer naar de orde van de dag. Nog een week of wat en we gaan al merken dat het langer licht blijft en hoop ik op een vroeg voorjaar met alvast een paar warme dagen.
Nu komt de zin weer een beetje terug, om als eerste wat ufo's af te maken. Dat is een goed voornemen wat (eigenlijk als enige) ieder jaar terugkomt. Wat ik nu dan ook vooral niet moet doen is door quiltboeken bladeren. Dan komt er weer van alles in zicht waar ik graag aan zou willen beginnen, en ik wil persé eerst een paar oude projecten afmaken!

Waar ik ook heel blij mee ben is dit: Prachtige indigo batikstofjes!
Ik had in een vorig berichtje gezegd dat ik daar zo moeilijk aan kon komen, en toen bood ZIJ aan om een en ander op te sturen. Zo mooi, en een prachtige batik kaart erbij. Dank je wel Chris, ik ben er heel blij mee! En zo véél. De kleuren komen niet zo goed uit de verf, maar het zijn diverse kleuren indigo.

Dit vind ik ook wel het vermelden waard... Begin januari, en ik heb een bloeiende klaproos in de tuin. Dat vind ik nu eens een leuke opsteker!




Van het sinterklaascadeautje van mijn jongste dochter ben ik een hoes voor een rolkussen aan het haken. Althans, de ronde kopstukken worden gehaakt, en het lange tussenstuk wordt gebreid.
Op de foto het eerste kopstuk. In tapestry techniek.

Verder heb ik nog wel geborduurd, maar nog niet genoeg om hier te showen.

Dat was het wel weer even voor nu.


Fijne avond, iedereen!

24 december 2014

Goede wensen.


Ik weet niet of er tussen Kerst en Nieuwjaar nog gelegenheid is voor 'het laatste logje van het jaar'.
 
Daarom wil ik iedereen niet alleen Goede en Gezellige Feestdagen wensen,
maar ook een Voorspoedig, gezond en Creatief 2015.
 
Ook wil ik iedereen die zo trouw reageerde op mijn (niet zo erg regelmatige) schrijfsels bedanken voor hun reacties, die altijd met plezier gelezen, en meestal ook even beantwoord werden.
Soms moet het bloggen door omstandigheden op een laag pitje, en ik heb zelfs even overwogen om er helemaal maar mee te stoppen, maar ik denk dat ik het toch wel erg zou missen, dus ik hoop volgend jaar weer met wat meer regelmaat mijn maaksels te laten zien.

16 december 2014

 
Er zijn weer een aantal blokjes aan de regenboogquilt toegevoegd. Het gaat niet vlug, maar het staat ook niet stil. Ik heb wel moeite om donkerblauw (indigo) en violet stofjes te vinden.
Daar moet ik echt nog eens gericht naar op zoek.
 
En ik heb ook een hele leuke kringloopvondst, die ik even wil laten zien.
 
 
Ik wil er iets handwerkerigs in/aan maken, en zit zelf te denken aan iets met een geklost band in linnenslag... Dat is toch eigenlijk ook een soort van weven. Als iemand een leuk idee heeft hiervoor: Laat maar horen hoor. Ideeën zijn altijd welkom.
 
Vandaag had ik eens helemaal NIETS op mijn programma staan, (lees: ik hoef nergens naar toe)  en ben de schuur in gedoken om eens een begin te maken met een grote opruim/weggooi/naar de kringloop-beurt.
Heel veel bloempotten die ik nooit meer gebruik, spullen van de kinderen die moeders trouw bewaard heeft maar waar geen belangstelling meer voor is....knutselspullen waar nooit meer mee geknutseld wordt... Met dat soort opruimklussen blijft het meestal bij denken en toch niet aanpakken. Maar als ik nu elke dag een gedeelte doe, dan wordt het toch weer een opgeruimde schuur.
 
En dit heb ik ook nog gefrivolitéed... (zeg je dat zo?)
Een 3-D sneeuwvlok
 
Er zijn er nog meer in de maak, maar dat bewaar ik voor een volgend logje.
 
Fijne avond, iedereen!
 

12 december 2014

Even een update

Van de jaargetijdenkrans.
Ik sta er iedere keer weer van te kijken hoeveel steekjes er in zo'n klein stukje gaan. Het lijkt zo op de foto zo weinig, maar ik ben toch aardig opgeschoten met dit patroondeel.
Nu ga ik eerst de stiksteekjes weer bijwerken, zodat ik niet aan het eind alles tegelijk krijg. Ik vind het wel de finishing touch.... Hij spreekt meteen veel meer.

Zover was ik begin december....
En zover ben ik nu.