Pagina's

22 oktober 2011

Herinneringsquilt

Ik ga nu (op verzoek) toch een leuk project beginnen... Ik was gisteravond bij mijn zoon en schoondochter, en die zijn op de zolder ruimte aan het scheppen. zulks betekent dat er een heleboel wordt weggedaan. Van die dingen, die je elke keer met een opruimbeurt 'toch nog maar weer terugzet', omdat je er nog niet aan toe bent om er afstand van te doen. Ik denk dat dat voor velen heel herkenbaar is.
Zo kwam er ook een grote tas met allemaal 'lappies' tevoorschijn. En ieder lapje had een verhaal.

O ja, dat was van mijn eerste naailes, die bij de opleiding hoorde. En dat stippeltje, daar heb ik eens een rok voor mijn zusje van gemaakt.... en dat.... dat was van een examenstuk... en die... een pyamabroek...en zo ging het nog even door.
En er zaten toch leuke katoentjes bij. Hele mooie ook... En nu valt mij de eer te beurt om van al die restantjes een quilt te maken, waar toch al haar herinneringen in zitten. Leuk toch? Ach... ik had toch niet veel om handen... LOL. Zou dat lukken voor eind januari? Dan is ze jarig, namelijk.... Maar ik heb ook de Tildaquilt nog onder constructie... en nog zo het een en ander... Ik vind gewoon te veel dingen leuk, dat is het probleem.
Tenslotte nog een foto van mijn laatste klosles... Ook al zo leuk om te doen..

En dan wens ik nu iedereen op de valreep nog een goede zondag.

O ja... de ouwe trouwe lidcactus gaat weer een héleboel bloemen krijgen. Ik zie opeens piepkleine knopjes verschijnen. Dus nu wordt het tijd om hem weer te vertroetelen voor een poosje.

16 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja..., dat is vreselijk leuk zo'n herinneringsquilt..
De moeder van mijn schoonzusje maakt ook zoiets. Ze verwerkt er zelfs knoopjes en bedeltjes in, een stukje van een wit kniekousje..etc..
Ik ben zo benieuwd naar wat jij hiervan gaat maken.., als je een stukje hebt, laat je het dan zien?

Fijne zondag, groetjes Elizabeth

Corina zei

Dat is een leuke uitdaging, zo'n herinneringsquilt. En wat een leuk kloswerkje heb je onder handen. Hij komt me ergens wel bekend voor, misschien heeft m'n moeder 'm ook wel gemaakt ooit.

Annelies zei

Wat heerlijk te gaan werken met al die lapjes. Succes !

Lida zei

Leuk die restjes te gaan verwerken van haar herineringen, maar je zal je handen weer vol hebben! Je vogel wordt schitterend! En die ouwe van mij zit ook vol knopjes en het kleine krijgertje van dit voorjaar staat al vol in bloei, wat wordt dat weer genieten! Groetjes
Lida

Anoniem zei

Dat is een heel leuk klusje, kan er nog makkelijk bij haha.......best wel bijzonder een quilt met een verhaal te maken.
Je vogeltje wordt ook al zo mooi.
En de lidcactus is hier vorig jaar ingestort zo raar die was helemaal verhout dus hier geen bloemetjes dit jaar .....
fijne zondag.

Ria zei

Wat leuk een Quilt vol herinneringen. Mijn sample was ook van allemaal oude lapjes. Zo heeft ieder lapje een verhaal. Je kloswerk ziet er ook prachtig uit.
Fijne zondag
Ria

foekie's fashion zei

Wat een verrassingen he, je lidcactus in bloei en dan die lapjes met herinneringen. Enig om daar en quilt van te maken. Je klosvogeltje is ook heel erg mooi aan het worden, je bent een kantkanjer. Groetjes van Joke

Corrieneeltje zei

Dag Rian! Dat is wel een erg leuke opdracht zeg, een herinneringsquilt. Ik vind je kloswerk zó prachtig en wat leuk dat de lidcactus weer gaat bloeien, mijn moeder was altijd zó gelukkig als hij weer een jaar de prachtigste bloemen liet zien.
Fijne zondag!

Tineke zei

Een leuke opdracht Rian, op deze manier wordt het een quilt vol herinneringen.
Je kloswerk ziet er prachtig uit.

Chris zei

Zó herkenbaar Rian. Ik heb er laatst nog mee geworsteld bij het opruimen van die kruipkast. Maar dit is natuurlijk een geweldige vondst! En een geweldige 'opdracht'. Dat is toch enig dat je dochter vraagt om zo'n herinneringsquilt te maken. Dat betekent dat al die lapjes heel veel betekenis voor haar hebben. Waardevol.
Ik denk dat dát ons grootste probleem is: er is te veel leuks om te maken en je moet een keus doen.... Luxeprobleem.
Je kantklos werk is weer super hoor! dagdag.

tiny zei

Een geweldig idee/opdracht, ben heel benieuwd wat je hier voor uitdokterd. Je vogel is geweldig. Ook een fijne zondag Tiny

corrie zei

hallo rian wat leuk om van die lapjes vol herrineringen iets moois te gaan maken .... ik denk dat jij er wel iets van gaat maken dat weer super mooi gaat worden
je kantklos werk is ook erg mooi
heel veel groetjes corrie

Erna Peekel zei

Dat is een super gaaf idee. Alle herinneringen verwerken in een quilt. Al vast heel veel plezier met het maken.

Anoniem zei

Dat wordt zeker een fijne quilt!

Antje uit Urk zei

Ik denk, na al veel over quilts te hebben gelezen dat dit het juiste en oorspronkelijke doel van quilts is. Je overgebloven lapjes opmaken en dan wel op kustige wijze!
Heel mooi en ik ben benieuwd hoe dit gaat worden!
groetjes,

Kantvreugde zei

Hallo Rian,
Spannend hoor, dat je van al die lapjes een quilt gaat maken, ben heel erg benieuwd.
Je kantklos vogeltje is schitterend.
Groetjes Rita.