Pagina's

19 april 2010

Heerlijk fröbelweer!!

De lente is een feit: zelfs in mijn 'windtuin' kan ik heerlijk buiten zitten. Mijn lief seringenboompje doet zijn (haar?) best, en overal komen de groene punten weer tevoorschijn.










Ook de eerste kleurtjes zijn alweer te zien, en dat kan ik best gebruiken. Vorige week hebben wij mijn jongste zoon uitgezwaaid; Die vertrok voor ruim 4 maanden naar Afghanistan... Ik kan daar niet blij mee zijn, dus het goede weer komt mooi op tijd. Als het nu zou regenen zakte ik accuut in mineurstemming. En omdat handwerken voor mij therapie is, heb ik ook nog het een en ander gedaan.







Ik heb een variatie op de afrikaanse bloemen van haar geprobeerd. Leuk om te doen, en ik vind het zo ook heel mooi geworden. Het komt op een zacht wit/beige geruite stof, en het wordt een kussen. Ben bang dat een van mijn DD's het wel zal willen hebben...









Ik heb nog meer te laten zien, maar dat moet tot vanavond wachten. Ik moet zo de dokter gaan raadplegen, en ik dacht: Dat haal ik nog wel... Niet dus...Er gaat altijd meer tijd in computeren zitten dan je denkt. Wordt vanavond dus vervolgd.

Daar ben ik weer met de rest van m'n creaties. Ik heb 2 blokken af voor mijn vervolgquiltles. Over de eerste ben ik superontevreden, maar ik ga hem niet overdoen. Tenslotte mag je bij oefeningen nog onvolkomenheden tegenkomen. ;-) Het belangrijkste is dat ik weet wat ik fout gedaan heb. Volgende keer beter!






En hier is ook nog een plaatje van de ondergrond die ik bij mijn haakwerk gedacht had....Wat vinden jullie ervan? te flets? Het gaat wel gequilt worden, rondom het haakwerk...


9 opmerkingen:

tiny zei

Nou ik kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent, maar het is vaak hun eigen keus. Ik heb een collega en haar zoon is in dec. teruggekomen van een missie van een halfjaar , ook zij vond het niet leuk maar hij wou echt daar heen. Hoop voor jou dat de tijd vliegt, en je hebt zoals je schrijft het voordeel dat het nu voorjaar is. Het weer speelt toch vaak een beetje op je gemoed.
Ben benieuwd wat je vanavond nog kunt laten zien, en dat je dokter bezoek mee viel.
Groet Tiny

tiny zei

Maak je een kussen van je haakwerk? dan zou ik het zo neutraal mogelijk houden, en komt je haakwerk ook mooi uit. Je blokjes zien er mooi uit hoor ook al zitten er volgens jou onvolkomenheden in.

corrie zei

hallo rian ook ik ben moeder van een zoon die heel veel in het buitenland is ongeveer 10 maanden per jaar en telkens weer is het moeilijk ik begrijp dus heel goed hoe je dat aanvoelt maar als het zonnetje schijnt is het altijd net of het beter gaat met jezelf en zoals je zegt hobby houd je bezig je bent weer erg mooi haakwerkje aan het maken ...sterkte en veel groetjes van corrie

Yvonne aka sommeke zei

Sterkte met je zoon's vertrek!
Ik vind je haakwerk héél erg mooi en vind de zachte achtergrond zeker niet te flets.

Anoniem zei

Ha mams!
Ook hier loopt de sering weer uit!! Het is al meer boom dan vorig jaar hihi. Dus we laten hem toch maar staan. Hoop dat ie ook bloemen gaat krijgen maar ben bang dat ik nu te snel wil :)

O wat word dat haakwerk mooi!! Het is wel een heel lichte ondergrond. Maar geloof dat ik het toch wel mooi vind hoor! Mooi neutraal in elk geval....!

Liefs Anneke

Chris zei

Tjoh, wat een fijn haakwerk Rian. En wat een supermooi, maar ook moeilijk blok. Ik vind hem prachtig! Ik kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vindt dat je zoon naar Afghanistan is. Je gedachten zullen constant bij hem zijn. Voor hoe lang moet hij daar zijn? Sterkte meis. Heerlijk dat je afleiding kan vinden met je handwerk. Liefs van mij.

Annelies zei

Heel mooi je haakwerk, en zo fijntjes.
Sterkte met je zoon, 4 maanden Afghanistan is niet niks. Laten we hopen dat het allemaal goed gaat, en hij straks weer gezond terug mag komen.
Hopelijk lukt het om toch gezellig te quilten en van het heerlijke weer te genieten.

Warme groetjes Annelies.

sylvia zei

wat mooi, die gehaakte hexagonnen!!!
fijn voor je dat je daar je afleiding vindt, want een kind in Afghanistan: ik moet er niet aan denken!
veel sterkte de komende maanden en geniet van je handwerk!

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende hexagonnen, wat zal dat een mooi geheel worden als dat af is.
Wat is er verkeerd met je blok, schitterend.
Strekte met je zoon, voel met je mee, als moeder maak je je toch ongerust.
Groetjes Joke en een fijne dag.