Pagina's

8 juni 2011

Kleedje in Russisch Kant

 Hier is eindelijk een foto van mijn kleedje in Russisch Kant-techniek. Het door elkaar heen vlechten was deze les 'de nieuwigheid'. Op de andere foto heb ik het naast een gehaakt kleedje gelegd. Dat haakte ik na een cursus "kunsthaken". Ook een bandjes techniek, maar dan met de haaknaald.


O ja, en dit nog... vorige zomer liet ik een foto zien van een plant die spontaan was komen groeien naast mijn schuurdeur.  Dit jaar ziet het er zo uit:
Met wat beleid kan ik mijn fiets nog in en uit de schuur wringen, maar hij staat stierlijk in de weg, natuurlijk. En weer komen er tot nu toe geen bloemen, dus ook geen vruchten of zo iets aan... Gewoon alleen maar grote bladeren. De takken en stelen voelen aan als vochtig fluweel, en zo ook de bladeren. Het stammetje is inmiddels al een flinke stam geworden.
IS ER NU NIEMAND DIE MIJ KAN VERTELLEN WAT DIT IS?
Als hij dit jaar weer alleen maar blad laat zien, dan ga ik hem toch maar weghalen. Maar ik was zo nieuwsgierig naar wat het dit jaar zou doen, dat ik hem nog maar laat, deze zomer.

tenslotte nog een foto van mijn kraamcadeautje... en wat erin zit.... Eind van de week gaat het op reis naar Moldavië, en daar wacht het op de komst van het nieuwe kleine eigenaartje.
Iedereen nog een fijne week.

8 opmerkingen:

Anneke zei

je kraamcadeautje ziet er lief uit, leuk om te krijgen!

mooi dat kantwerk, ook het gehaakte, maar dat ging misschien sneller?

geen idee wat voor plant dat is, ik kan het wel via twitter rondvragen?

Corina zei

Ik durf zo niet te zeggen wat voor plant dat is. Je kantkloswerk is prachtig. Goed gelukt en leuk effect met dat door elkaar geweven bandje. Grappig dat je ook iets met zo'n bandje gehaakt hebt. Mijn patroontje is ook Russisch, leuke kantsoort is dat hè?

Anoniem zei

Wat een lief pakketje gaat er op reis naar een nieuw klein mensje, je russisch kant ziet er prachtig uit ik bewonder je fijne werk!
groetjes Marjolein

Antje uit Urk zei

Wat heb je dat toch mooi samengesteld! allemaal bijpassend en ook zoooooo'n mooi mutsje, helemaal te gek!
groetjes,

Madammeke Ongeduld zei

ben je blog tegengekomen en vind hem super mooi
denk dat het gehaakte kleedje Bruggse haakkant genoemd word met de plant kanik je helaas niet helpen

Anneke zei

via twitter is trompetboom genoemd, dat zou wel kunnen (google); heb via de twitter de vraag bij een tuinexpert neergelegd. misschien hoor je dus nog meer...

Tineke zei

Wat een schattig kraamcadeautje is het geworden Rian.
Je kantwerk is werkelijk prachtig.
Groetjes Tineke

Yvonne aka sommeke zei

Een lief kraamcadeautje!
Ik heb grote bewondering voor je kant- en haakwerk! Woooow