Pagina's

7 oktober 2013

Kleine klos-update,

En wat heb ik nog meer gedaan... wat geborduurd en veel gehaakt.

En ook kon ik geen weerstand bieden aan de cursus "Handwerken van het eiland Marken" Vreselijk dom natuurlijk, want ik bén al aan zoveel bezig, maar dat soort handwerk vind ik zó mooi, en ik leer graag iets bij, dus.... ingeschreven en het eerste deel is al binnen. Flink wat huiswerk, dus dat wordt weer strak plannen. Maar wat zal ik daar met plezier aan werken. Natuurlijk laat ik hier de resultaten zien, maar zover is het nog niet.
 
Wat het haken betreft: Ik heb een aantal baretjes gehaakt, waarvan deze 3 voor de aankomende verkoping van de kerk zijn. Daar ben ik ook nog boekenleggers voor aan het klossen.
Ik heb een rookworst gehaakt voor aan een sleutelhanger, en kijk eens, dit is ook zo leuk... een heel klein portemonnee-beugeltje met sleutelring, om een winkelwagenmuntje in te doen. Ik ben aan het proberen gegaan, en zoiets moet het worden. Er komt netjes een bijpassend voerinkje in. 

Ook het klosvogeltje is weer iets opgeschoten. Ik heb van kleur gewisseld... roodborstje?
De blauwe blokjesquilt is ook weer een stukje gegroeid,  en voor een kleindochter staat er een poncho in de steigers...En zo zijn we heel de week druk geweest.

O ja... kijk hier nu eens naar.... heel de zomer heeft hij lekker in de tuin gestaan, en nu het 's nachts kouder wordt heb ik hem naar binnen gehaald, samen met 3 hele grote "olifantspoten". En nu staat hij amper een week op de kast, en hij zit vól met knoppen. Een kerstbloeier, nota bene. Daar ga ik weer van genieten.

Een fijne week voor iedereen, en hebben we niet een prachtige nazomer??
 







7 opmerkingen:

Chris zei

Oh Rian, wat een enige verschillende dingen heb je onder handen. Dat 'beursje', wat is dat leuk! Dat is wel echt iets voor jou, zo fijntjes werken, net als je klos-vogeltje.
Hier heb ik ook een lidcactus met knoppen, alleen ..... er gaan hier en daar wat 'takken' los. Chago heeft te goed voor hem gezorgd, haha. Dagdag, liefs van mij.

tiny zei

Wat ben je een druk baasje, geweldig wat waar je allemaal mee bezig bent. Schitterend je lidcactus, ja hij hoort inderdaad rond Kerst te bloeien, ik heb hem op mijn slaapkamer staan, maar ik lees nu dat je hem ook buiten kunt zetten. Doe je dat altijd?? Groeten Tiny

Tineke Machiela zei

Wat heb weer leuke dingen onder handen:-)
En wat een schattig beugel tasje..zo leuk
En wat gezellig dat je even kwam buurten :-):-)
Fijne avond en veel plezier met al je werkjes.

sylvia zei

oh jee, ook gezwicht terwijl je nog zoveel andere dingen hebt: haha, ik ook!
tis veel, he, maar ik heb gister de eerste Markense steekjes gezet, nu nog even wachten op wat ik besteld heb. En ach, die andere dingen leggen we 'even' aan de kant!!
Heb je je al bij de Yahoogroep gemeld??
Groetjes en tot daar misschien, Sylvia

Antje uit Urk zei

Ooh, jou lidcactus staat in bloei!! Wat gaaf!
En wat een gezellige handwerkjes laat je zien! Mooi hoor die barretjes, altijd leuk en handig!
groetjes

corrie zei

hoi Rian
wat ben jij ook weer lekker met van alles bezig echt je maakt zoveel mooie dingen ik geniet elke keer als ik naar je site kijk
heel veel groetjes corrie

Grit zei

Wow, your work is so wonderful.
Greetings Grit