Pagina's

30 januari 2014

Eindelijk....

Daar ben ik weer. Dat is ongewild wel een heel grote blogpauze geworden. Ik had door diverse omstandigheden gewoon geen hoofd om te bloggen, geen zin om te reageren, (ik heb wel steeds gelezen, hoor) en ben blij dat het inmiddels weer eind januari is. De energie komt weer een beetje terug, dus ik ga proberen om weer met een beetje regelmaat mijn handwerkresultaten te laten zien. Want ik heb toch wel het een en ander gedaan in de afgelopen 2 maanden. 
Hoe het met de tildaquilt is afgelopen? Nou, daar begon de dip dus mee: Die kreeg ik niet op tijd af. Er waren plotseling weer zorgen rond mijn vaders gezondheid, en dat gaat voor, met het gevolg dat hij nu nog steeds niet af is. Wordt dus nog vervolgd!

Ik zal maar starten met een foto van mijn "Randje-per-week" project, waar ik dus ook aan mee doe. Natuurlijk wel weer een beetje anders, want zo'n rol is heel leuk, maar gaat bij mij
 
waarschijnlijk de kast in en wordt zelden meer bekeken. 

Ik had dit idee: Het theeblaadje kreeg ik als kerstpakket met fruit en lekkers. Het was witgekalkt, maar ik vond het wel een leuk bakje. Dus ik heb het kaalgeschuurd, en een paar keer in de lak gezet. Ziet er beter uit nu. (vind ik dan) En hier komen al mijn speldenkussentjes op. Leuk om te zien, en dan geniet ik ook elke dag van de randjes. Ik heb inmiddels gezien dat ik de laatste 2 randjes in de verkeerde volgorde geborduurd heb. Nou... het stoort mij niet, dus ik ga het niet uithalen. Ik heb ook een paar randjes met 2 kleuren geborduurd. Vind ik ook wel een leuk effect hebben.

O ja... en dit wil ik jullie ook even laten zien... Ik heb van de week een ENORME hoeveelheid wol gekregen. Ik heb foto's genomen van de zakken zoals ik ze kreeg, maar ik zal hier alleen de "uitgezochte en gesorteerde" foto laten zien.  Er is ook nog een doos die meteen naar de kringloop gaat.( zou ik nu toch maar met de haakdeken mee gaan doen?  twee  dochters haken ook mee )
Daar ga ik dus nog even over denken.

Dit was het voor nu even. Ben wel blij dat ik weer 'terug' ben. Heb het toch wel gemist hoor.

Tot het volgende berichtje.
Fijne avond, iedereen.

10 opmerkingen:

Elizabeth zei

Gelukkig weer een teken van leven!
Ja, ik had je wel gemist hoor, maar soms gaan de dingen zo en iedereen heeft recht op z'n vrijheid hè..
Gaat het nu weer beter met je vader?

Wat een heerlijke voorraad wolletjes heb je daar, ik zou d'r uren mee kunnen spelen. Lekker bewaren hoor, er komt vanzelf wel een bestemming voor!
Je randjes zijn prachtig, en zo leuk op het dienblad. Maar je bent straks wel klaar met je randjes... en wat dan? Ach, je verzint vast wel iets leuks voor de overige randjes!

groetjes, Elizabeth

tiny zei

Fijn weer iets van jou te lezen, en soms gebeuren er dingen , en moet je je speerpunt ergens anders neerleggen.
Hoe is het nu met je vader?
Je Tilda komt vast wel af.
Wat heb je mooi garen gekregen, daar vind jij vast wel iets moois mee te doen.
Groetjes Tiny

Floor zei

Fijn dat je weer terug bent. Hoop dat het weer wat beter gaat met je vader.
Goed idee voor de randjes, dat dienblad. Zo kan je ze steeds zien en het staat leuk.
Wat een grote hoeveelheid wol heb je gekregen! Lijkt wel of er een hele wolwinkel failliet is gegaan.

Lida zei

Fijn dat je er weer bent, je rol/bakje wordt schattig en waarom niet, die deken is geinig en je hebt wol genoeg! Groetjes
Lida

Annelies zei

Wat een leuke randjes !

Chris zei

Helemaal leuk Rian, die randjes op dat dienblaadje. En vooral ook dat ene klosje er tussen!!
Oh en wat een mooie bolletjes kreeg je! Dat haken aan de deken is leuk hoor!! Dus wie weet .... Heel toevallig kreeg ik gister een grote weekendtas met resten wol en katoen. Heb ik ook uit zitten zoeken, haha. En met de katoen ben ik nu een 2e Cal aan het haken, alleen véle malen kleiner. Gewoon voor de leuk.
Fijn dat het met je vader weer wat beter gaat. Sterkte joh met alle zorg die je hebt. Ik hoop dat je een heerlijk ontspannen weekend zult hebben. Dagdag, liefs van mij.

Ineke zei

Fijn om weer wat van je te lezen, gelukkig knap je wat op. Kalm aan voorlopig.

Liefs, Ineke

sylvia zei

ha, die Rian, ik was er al bang voor dat er iets met je ouders zou zijn!
Maar je bent er nu weer en ik hoop dat het met vaders weer wat beter gaat!!
Tis me wat, he, die randjes en haaksels......ik ben ook voor de bijl gegaan, hoor!!
Nou meis, blij je weer even gehoord te hebben, hou je taai en liefs van mij, Sylvia

Corina zei

oh gelukkig, een teken van leven. Wat zien jouw randjes er super leuk uit, leuke kleurtjes!

Wilma zei

Gezellig dat je weer terug bent! En als de zo'n schijnt krijg je weer meer energie! Geweldig zoveel wol... Ik benbenieuwd wat je er mee gaat maken.
Succes en groeten, Wilma