Pagina's

25 maart 2010

Daar ben ik

dan eindelijk weer eens met een berichtje. Ik had de afgelopen weken niet zoveel spraakwater, dus dan blijft het rustig hier. Maar ik heb wel veel gedaan hoor...


Ik heb zo fanatiek gequilt, dat ik met twee kapotgestoken vingers zat, en noodgedwongen de sampler-quilt een poosje opzij moest leggen om te genezen.









En het topje voor een kussen is inmiddels ook een kussen geworden. Weer een affo!




Maar ja... met de armen over elkaar zitten heb ik volgens mij voor het laatst op de lagere school (zo heette dat toen nog, hè..) gedaan, dus toen ben ik voor de verandering eens gaan haken.


Ik zat te mijmeren over "vroeger", en moest toen denken aan een door mijn moeder gebreid kaboutertje, dat ze voor mijn broertje gemaakt had. En toen dacht ik: ik ga een pop haken! een soort van lange lijs... ik begin gewoon onderaan, en ik zie wel.... Nou, zo begon het dus...



Toen het been, inclusief enkel, kuit, knietje en dijbeen... en omdat het op één been zo moeilijk loopt gelijk maar de tweede schoen, sok en been. En toen een onderbroekje, met een rose werkje ingehaakt... en billen op vorm.




En daar sta je dan...


wordt vervolgd.


Ik heb ook nog een mooie paasgroet van Joke Faber gekregen. Dank je wel Joke. Lief dat je aan mij dacht. Je hebt mijn antwoord inmiddels binnen.









8 opmerkingen:

Klaske zei

Wat heb je dat mooi gequilt, Rian!!! Zulke mooie regelmatige steekjes. Vervelend hé dat je vingers er kapot van gaan.
Maar daar heb je met haken gelukkig geen last van.

tiny zei

Ja het is heel mooi gequilt, ik doe tegenwoordig ook een vingerhoed op de vinger onder de quilt , is even wennen , maar krijg je niet zulke kapotte vingertoppen.
Ben benieuwd naar je lange lijs. Succes ermee.

Chris zei

Wat heb je dat fantastisch mooi regelmatig doorgequilt! Gebruik je nooit een vingerhoed onder de quilt? Ik gebruik sinds een aantal jaren een 'Aunt Becky', een soort metalen plaatje om de naald op te vangen. Ik vind het ideaal.
Enig, die lange lijs! Het wordt een meisje, dat kan haast niet anders met een rose werkje in de onderbroek!
En je kussen is ook al zo mooi geworden. Tjonge, je gaat als een speer Rian. Lieve groeten van mij.

Karin zei

Hoi Rian!
Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog en de leuke reactie.
Wat is het toch heerlijk om zo creatief bezig te zijn.
Ik denk, dat je lange lijs een hele leukerd gaat worden.
Hier zijn de details van het boek:
200 crochet blocks for blankets, throws and afghans.
Geschreven door Jan Eaton
ISBN 978-0-7153-2141-6
Het is in het Engels, ik weet niet of dat een probleem voor je is.
Ik heb het besteld bij Bol.com
Heb net nog even op hun site gekeken en kon het er niet meer vinden.
Misschien ergens anders nog wel.
Succes met het zoeken.
Fijne weekend.
Karin

Annelies.H. zei

Hallo Rian, leuk om weer wat van je horen.
Je kussen is erg mooi geworden, en ja dat doorpitten vraagt altijd veel van je handen en vingers, maar wat werk je netje Rian.
Ook de lange lijs wordt leuk, ik zie rose, maak je er een meisje van? Denk het wel.

Fijn weekend lieve groetjes.

corrie zei

hallo rian ja het was even stil maar je bent wel erg hard bezig geweest je kussen is prachtig geworden en lange lijs zal zeker een van je kleinkinderen blij maken denk ik zo
groetjes corrie

sylvia zei

wat prachtig quiltwerk!
het is vervelend, kapotte vingers, maar het is het wel waard!!!

Francien zei

Hallo Rian...bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog en jouw blog mag er ook zijn hoor...en ja ik brei de tasjes uit mijn hoofd...ik heb er zoveel gemaakt al...maar ik heb een website voor je als je mooie tasjes wilt zien...kijk maar eens daar bij voorbeelden...en ik heb er een boekje van...veel plezier bij het kijken...
http://www.kralenwerk.nl/
groetjes Francien.