Pagina's

7 februari 2011

Lenteboden

Hebben jullie ze ook gezien? Met het zonnetje erop is het een heerlijke voorjaarsbode. Ik heb in het keukenraam ook een paar prachtige blauwe hyacinten staan, en als ik thuiskom ruik ik ze bij de voordeur al. Zo krijg je steeds meer zin in de lente.
En ik heb weer 2 blokken van de Tilda-quilt te laten zien. Deze keer waren er weer hartjes aan de beurt. Op de foto maar één blok, maar de tweede is ook klaar.
En ik heb (behalve kantklossen) nog iets gemaakt. Voor mijn borduurnaalden, die overal en nergens terechtkomen na een werkje, en verspreid over mijn speldenkussens altijd een beetje kwijt zijn. Nu kreeg ik van mijn vader het kokertje waar de diabetes-controlestrookjes in aangeleverd worden. Prachtig kokertje, met nog een binnenbekleding en een stevig sluitend dekseltje. Mooi voor mijn borduurnaalden, dacht ik, dus ik heb er een borduurtje omheen gemaakt en nu is het een prachtig naaldenkokertje.

10 opmerkingen:

Chris zei

Ja! Bij ons in de tuin beginnen ze ook hun kopjes te laten zien en naast me op tafel staat ook een vaas met hyacinten. Mmmmmm, wat ruiken die toch heerlijk.
Wat een enig idee om van zo'n kokertje een naalden houdertje te maken. Je hebt er weer iets heel fijns van gemaakt, dat is echt jouw specialiteit!! Dagdag, liefs van mij.

corrie zei

hallo rian heerlijk he het zonnetje en de bloembollen die al uit komen wat wordt je daar happy van he
je naalden koker is goed gedaan hoor handig he
je hartjes zijn zoals al je werkjes geweldig groetjes corrie

Terray zei

Heerlijk he, de lente hangt al helemaal in de lucht. Vandaag heeft mijn was zelfs buiten droog gewapperd.
Creatief hoor om van zo'n kokertje een naaldenhoudertje te maken, super toch!
En je tilda hartjes zijn ook alweer zo lief geworden.

Groetjes
Tertia

Anoniem zei

Wat een lief klein borduurtje voor het kokertje. Ook je hartjes zijn mooi.Geen steekje te zien.Klasse!
Bij mij ruikt het ook zo heerlijk. Wat een kanjers, hè.
De dagen lengen ook al. Daar kan ik ook echt van genieten.
Groetjes, Marianne K.

tiny zei

Wat een mooi naalden kokertje heb je gemaakt, en ook je Tilda blokken, je houd het keurig bij. Ja van mij mag de Lente komen al hebben wij nog geen zon gezien hier.
Groet Tiny

foekie's fashion zei

heerlijk he die lentebloemen. Maar wat een goed idee van dat kokertje, die heb ik ook. Bedankt voor je leuke ideetje.
Groetjes van Joke

Johanna Zweden zei

O wat ben ik jaloers op jullie allemaal die dit al in de tuin zien.
Hier hebben we nog een meter sneeuw, en af en toe daalt de temp. naar ,min 10
Dus voordat de sneeuw weg is, en we dit zien, zitten we pas in mei.
Wat een leuk idee om dat met dat kokertje zo te doen, ik heb medicijnen die in een koker zitten, die gebruik ik daar voor, maar dit is een enig idee om dat eromheen te maken. leuk werkje voor van de zomer als ik heerlijk in het zonnetje buiten zit
Fijne dag groetjes Joke

Anneke zei

grappig: gisteren zat ik bij een tandenstokerdoosje te denken: daar kunnen mooi borduurnaalden in! maar jouw doosje is geschikter en zeker mooier!

Yvonne aka sommeke zei

Mooi uitgewerkt, dat naaldenkokertje!
Hier is er nog geen voorjaarsbode te zien.... :-(

foekie's fashion zei

Hallo Rian, hier ben ik weer. Ik heb voor jou een verrassing en ik hoop dat je dat leuk vindt, kijk maar op mijn blog.
Groetjes van Joke