Pagina's

2 februari 2011

Kantklossen

Naar aanleiding van de siggie-met-kantklos-klosjes in het vorige berichtje had ik beloofd om meer over 'klosjes' te vertellen.
Leren kantklossen is al jaren een grote wens van mij geweest, maar door omstandigheden en veel verhuizingen is het daar nooit van gekomen. Of er was geen opleiding in de buurt die in mijn agenda paste... kortom: het bleef bij wensen. Totdat ik een aantal weken geleden hoorde van iemand redelijk in de buurt, die al meer dan 25 jaar kantklosles gaf. Maar het aanschaffen van alle benodigdheden was best een kostbare zaak, en noodgedwongen moest het nog steeds bij 'wensen' blijven. Totdat..... er bij Chris  een logje verscheen wat mij wel héél erg aansprak. Zóu ik? Eerst maar eens een voorzichtig mailtje gestuurd.... en van het één kwam het ander. En een week later mocht ik mij de gelukkige eigenaar noemen van een uitgebreide kantklos-bibliotheek en heel veel prachtige klosjes, kussens, standaard, en wat er nog meer aan gereedschapjes nodig is. Lieve, lieve Marianne K., Dánk je wel. Wat ben ik hier blij mee.
Gisteren heb ik mijn eerste les gehad, en kwam met dit resultaat thuis met als huiswerk: afmaken tot aan het afhechten, want dat leren we over 14 dagen in les 2.
Nou, Übung macht den Meister, is mij altijd verteld, dus: klossen maar.
De 'linnenslag' moest ik onder de knie krijgen.
Het huiswerk is inmiddels klaar (hihi, nieuwe bezems vegen schoon, hè?) en hier is het resultaat. Ik hoop dat de juf tevreden is. Ik ben het in ieder geval wel. Zo'n eerste poging... daar mogen nog schoonheidsfoutjes in zitten toch?
Nu ga ik verder oefenen, en vooral mijn houding in de gaten houden. want ik heb er rugpijn van gekregen, en dat moet niet. Dus ik doe iets niet goed. Wordt ongetwijfeld vervolgd. :))


14 opmerkingen:

Chris zei

WOW Rian!!!!! Wat geweldig allemaal. En je eerste werkje heb je al klaar!! Het ziet er al zó professioneel uit. Ik ben zó blij voor je. Wat ontzettend lief van Marianne K. dat je zoveel hebt gekregen. Zoals het allemaal gegaan is, past zo mooi in elkaar. Heel heel veel plezier er mee. We gaan zeker weten nog heel veel mooie dingen van je zien! Knuf van mij.

Inge Slaats zei

Jeetje Rian, wat goed van je! Kantklossen lijkt me hartstikke moeilijk, maar jou gaat het nu al goed af. Ik ga je vorderingen in de gaten houden LOL

Groetjes,
Inge

Lida zei

Oh Rian, dat ziet er geweldig uit! wat leuk dat olifantje! Nu ik ben blij dat die mooie spulletjes bij jou zo goed terecht zijn gekomen, van harte gegund en ik wens je er veel plezier mee en laat maar vaak zien wat voor moois je allemaal maakt! Groetjes
Lida

Marianne zei

Wat ziet het begin er al mooi uit, Rian.Je hebt de slag al snel te pakken.
Ik blijf je volgen hoor.
Groetjes, Marianne.

Anneke zei

wat een leuk olifantje heb je gelijk al! ik heb ook een blauwe maandag kantklosles gehad en ik heb alleen 'boekenleggers' als herinnering. maar leuk om te doen!

Heidi zei

Hallo Rian. Heb je blog via Anneke gevonden. Leuk hoor...klossen. Heb al jaren les gehad en nu klos is een keer per maand samen met een vriedin. Het is ontzettend leuk om te doen dus goed dat je begonnen bent. Geniet van de geluid van je tickkende klosjes.

Groetjes ~
Heidi

Johanna Zweden zei

Wat schitterend Rian en wat heb je het gauw onder de knie.
Groetjes vanuit Zweden waar het weer sneeuwt.
Joke

AnitaS zei

Een heel mooi begin. Kantklossen is veel oefenen en heel veel geduld.

Rian zei

Je hebt helemaal gelijk, Anita, het gaat niet snel, maar het is erg leuk om te doen, en ik merk nu al dat het vlotter gaat.

foekie's fashion zei

Oh Rian, wat geweldig, dat ziet er al goed uit, de juf zal tevreden zijn. Je moet er inderdaad veel mee oefenen, maar dat gaat jou wel lukken. Zoals je je klosjes hebt neergelegd in dat gehaakte bandje ziet er netjes en strak uit. Ja je houding moet nog wat soepeler maar dat komt vanzelf.
Groetjes van Joke

Balsemien zei

Hoi Rian,leuk dat gekloste olifantje! Ben benieuwd hoe het verder gaat met klossen...

Yvonne aka sommeke zei

Oh wooow! Diepe bewondering voor dat kantklossen. Lijkt me zo ingewikkeld zeg!
Goe weekend!

Tineke Machiela zei

wat knap!!! en mooi dat leuke olifantje,heel mooi..

Fijn weekend

lheurebleue zei

zo! je bent begonnen! en meteen zoiets geweldigs. dat belooft!
schrijf in een van je volgende blogs inderdaad ook maar over welke houding je moet aannemen - ik krijg ook snel spanning in de bovenrug ...
ben benieuwd naar je vorderingen ...