Pagina's

5 maart 2011

Klosles nummer 3

Nog net op de valreep even tijd voor een klein berichtje. Deze les past goed bij de omgeving waar ik woon. De Betuwe, die over niet al te lange tijd weer prachtig zal bloeien. Wij klossen namelijk 'een appel', compleet met steeltje, klokhuis en 'wang'. De buitenrand is geklost in de netslag.
Die was nieuw voor me, dus die zit er meteen goed in na zo'n flinke omtrek. De binnenband waar ik mee bezig ben wordt in linnenslag geklost, en over de rest kan ik na de volgende les pas weer iets zeggen. Hier is het resultaat tot nu toe.

Wat heb ik nog meer gedaan? Een stuk aan mijn 'Crinolientje' geborduurd, want die wil ik zo zoetjesaan ook wel eens af hebben.
En nog wat aan de Tilda-blokken gedaan, maar die zijn nog niet helemaal af, dus die komen volgende week weer aan de beurt.

O ja, en ik moest natuurlijk ook dat "10-minutenblok" uitproberen, waar op andere blogs al hele leuke quilts van verschenen waren. Ik had nog een charm-pack in voorraad, (helaas is de kleur op de foto weer niet helemaal 'echt') en dit is het voorlopige resultaat. Heel leuk om te doen, met snel resultaat. Ik mag dat wel.
Verder voor iedereen nog een goede zondag

12 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Da's mooi, dat gekloste appeltje!
En je nieuwe quiltproject ziet er ook prachtig uit.... ik wil dat blokje toch ook eens uitproberen!

corrie zei

hoi rian wat mooi weer wat ziet het er allemaal weer mooi uit groetjes corrie

tiny zei

In een woord geweldig, dit is iets wat ik een kunst vind om te maken. Al die klosjes ...bij mij was dat een puinhoop.

foekie's fashion zei

Je appel ziet er goed uit, wat klos jij netjes, dat hoort ook zo maar dat moet je wel in je hebben. Ik zie wat je volgende les wordt, is heel leuk om te doen, maar dat ga ik niet verklappen hoor. Leuk ook jouw 10-minutenblok, gaat snel he.
Groetjes van Joke

Chris zei

Nou ja Rian, je bent lekker aan de 'slag'! Je appeltje ziet er kleurig uit, wat enig om dat met kleurtjes te doen. Ik vind het fantastisch.
Die 10-minuten lapjes lijken mij ook ontzettend leuk. Lieve groet.

Lida zei

Je kanten appeltje wordt gaaf, leuk om je zo te kunnen volgen! Je 10 minutenblokkenquiltje is ook helemaak leuk geworden in deze variatie! Heerlijk om er even mee te spelen toch? Je borduurtje schiet ook lekker op, er komt een enig koppie tevoorschijn! groetjes
Lida

Anneke zei

heerlijk dat geklos en dat fruit spreekt me helemaal aan! ik kwam in oude Ariadnes ook weer wat uitleg tegen, misschien moet ik t toch weer eens proberen.

groetjes

Marianne zei

Een appeltje om in te happen. Mooi het gemeleerde draadje zo vloeiend geweven door de buitenrand.
10-minutenquiltje, ziet er leuk uit. Maar heb ik ergens een aankondiging gemist???
Groetjes, Marianne K.

Antje uit Urk zei

Jij gaat als een speer Rian! Heel leuk die appel, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
groetjes,

Johanna Zweden zei

Schitterend je kantwerk.
Wat mooi je borduurwerk
Schitterend je quiltje in wording
Groetjes Joke

Balsemien zei

Dat wordt een lekker appeltje... De Betuwe is zo'n prachtige plek in het voorjaar!

carine zei

Je appeltje wordt vast mooi!, alsook je 10´min blok ziet er prachtig uit! Heb he gemaakt , staat op mijn blog . als je eens wilt zien, doe gerust hoor! Veel plezier verder met het klossen, mijne staan aan de kant voor het ogenblik...tot de volgende. Doe zo verder je bent goed bezig! Groetjes uit Brugge Carine