Pagina's

27 augustus 2011

Bloemencorso Leersum

In mijn vorig logje had ik foto's beloofd van het bloemencorso in Leersum. Mijn oudste zoon heeft mee gebouwd en -geplakt, en was met nog ongeveer 20 anderen figurant om de wagen(s) meer luister te geven. Ze hebben diverse prijzen gewonnen met hun creatie, en na de 2e rondgang werden de wagens opgesteld voor het publiek. Ze lagen toen allemaal uitgeteld op de grond. de meesten hadden een avond, de vorige dag, de nacht door en 's morgens ook nog keihard gewerkt om
alle bloemen netjes op hun plek te krijgen. Dit kan pas op het allerlaatst. Ik had het zelf nog nooit 'in het echie' gezien, en was een beetje confuus toen ik zag wat een enorm karwei het geweest is.  Ik heb er deze keer met mijn neus bovenop gestaan. Zó immens veel werk, en het was zó schitterend... Hier zijn wat foto's, maar zoals altijd is de werkelijkheid veel indrukwekkender.
De 'wagen' bestond uit 3 olifanten, de kleinste voorop, de grootste achteraan... Indische schonen openden de stoet, en beeldden een indisch ritueel uit.. (ik weet niet meer wat, sorry) Indiërs trokken en duwden de dieren voort, en het geheel was echt iets uit de duizend-en-een-nacht.
1e foto: Daar komt de stoet
2e foto: De eerste olifant (de kleinste)
3e foto: De laatste olifant (de grootste)
4e foto: Daar loopt je 'kind' dan...
5e foto: Naar de opstellingsplaats
6e foto: De wagens staan opgesteld voor het publiek
7e foto: Uitgeteld en gevloerd




 



Maar ook de andere wagens waren kunststukken.

Mario Bros ontbrak niet, er was een prinsessenwagen met stoere ridders ter verdediging (dit was een jeugdwagen), één wagen beeldde een aantal duikkooien uit, met daarin leuke meisjesduikers rondom ingesloten door enorme haaien. Ook prachtig gemaakt.
Er was een wagen met huizen uit diverse werelddelen, compleet met bibberende eskimo, een indiaan, en een heuse holemens. O ja, er kwam ook nog een kippenhok voorbij... Kortom, een ontzettend leuk kijkfeest.
Ik heb van de andere wagens maar een collage gemaakt; er was zoveel moois.

Dat was het weer even.

Ik wens iedereen een goede zondag
(en een blikje geduld voor de weblog-bloggers).

7 opmerkingen:

Anneke zei

het is ontzettend veel werk, maar wat een mooi resultaat!
zelf ben ik (ook) gewend aan een fruitcorso en ook dat is altijd ontzettend veel werk, meer dan je zo op het eerste oog denkt.

jij ook een fijne zondag.

Yvonne aka sommeke zei

Met je foto's is het een beetje inschatten hoeveel werk er in kruipt! 't Resultaat is wel erg prachtig!
Groot kind heb je! ;-)

Johanna Zweden zei

Wat schitterend
Groetjes Joke

Chris zei

Wat bijzonder Rian! Welke bloemen worden er gebruikt (misschien een beetje domme vraag...)? Oh wat zal je trots geweest zijn en je zoon zelf natuurlijk ook. Een enorme prestatie. Nu op naar de volgende spannende gebeurtenis!!! Liefs van mij.

tiny zei

Dat is dus echt toppie!! wat een mooie wagens en inderdaad wat een werk. Geweldig mooie foto's heb je er van gemaakt.
Fijne zondag Tiny

Tineke zei

Elk jaar is het weer prachtig, maar het is helemaal leuk nu je zoon ook meegewerkt heeft.
Voor ons staat het corso voor volgend jaar weer op het lijstje om te bezoeken.

corrie zei

hoi rian mooi he bloemen corso
geweldig wat ze maken van bloemen he
bij ons is het zondag in Zundert...daar woont onze zoon en schoondochter
of ik ga kijken weet ik niet zolang onze zoon kindjes heeft passen wij na afloop op de kindjes ...zij gaan dan lekker uit .. en wij genieten dan ook weer van de kindjes ...
groetjes corrie