Pagina's

24 maart 2012

Nostalgie... en van ufo's affo's maken.

Ik was zojuist bij haar op bezoek en kwam middenin een verjaardagsfeest terecht. Maar wat ik zo leuk vond: Haar bedelkettinkje van de jeugdfoto heeft ze nog steeds. En laat er nu  vlak naast me mijn eigen bedelkettinkje liggen. En ook nog een piepklein armbandje.


Raar toch, dat het eerste mooie weer voor 'opruimkriebels' zorgt. Hoewel ik er eigenlijk helemaal geen tijd voor heb ben ik toch gaan grasduinen in bewaarkasten. En ja hoor, daar gaat doorgaans veel meer tijd in zitten dan de bedoeling was.
Maar ik vond daar dus ook mijn oude kettinkje en armbandje weer, en mijn eerste horloge, en een portemonneetje van zacht marokkaans leer, en mijn eerste vulpen, gekregen toen ik naar de M.U.L.O. ging... dierbare dingetjes, die weer netjes opgeborgen worden in mooie doosjes... Hebben jullie ook nog zo'n bedelkettinkje? Misschien wel leuk om dat ook eens te laten zien?? 


voorkant...





Verder heb ik nog een oud borduurtje afgemaakt, dat al érg lang een ufo was; het is de bedoeling dat het op een deksel van een doos komt.
Ook heb ik een hoesje genaaid voor mijn zakdoekjes, en er is ook nog een siggie gemaakt en verstuurd als antwoord op deze siggie.
  

 

Nu ga ik de klok maar alvast vooruit zetten, dan kan ik dat niet meer vergeten.

Ik wens iedereen een fijne zondag.

 


en achterkant.


 



 



 

8 opmerkingen:

Ineke zei

Nee, ik heb nooit een bedel-ketting of armbandje gehad, jammer genoeg. Wat een leuk borduurtje en hoesje heb je gemaakt! Fijne zondag

Inge zei

Mijn bedcelarmbandje is kwijt, zo jammer. Mijn zus heeft de hare nog wel, zo leuk.
Je bent lekker bezig geweest, leuk hoesje.

Fijne zondag,
Inge

Lida zei

Hier ligt nog een zilveren armbandje van een van mijn kinderen en daaraan zitten enkele van mijn bedeltjes, ze wilde wel een armbandje maar geen kettinkje dus vandaar! Ja het zijn lieve herinneringen die daaraan kleven! Schattig borduurtje en hoesje, groetjes
Lida

Chris zei

Wat leuk hè, dat je door een logje van een ander ineens in je eigen kasten duikt op zoek naar schatten. Want dat zijn ze, het kettinkje en armbandje. Zo schattig. Zoiets heb ik niet. Ik was niet zo'n sieradenkind, vond het lastig. Dus ik kan je niets laten zien.
Maar je hebt ook weer leuke kleine dingen afgemaakt, geeft altijd voldoening. Fijne week Rian en liefs van mij.

Elizabeth zei

Helaas heb ik ook geen bedel-sieraad, vind ik best jammer. Ik heb het ook nooit gehad.
En ze zijn zò leuk...., en zeker als je er een warme herinnering aan hebt!

Groetjes, Elizabeth

corrie zei

hallo rian
wat leuk die bedelarmband en ketting
leuke herinnering is dat he
ik heb wel ketting gemaakt door mijn zoon die was toe 5jaar en lag in ziekenhuis die bewaar ik ook vind dat ook zo een waardevolle herinnering
daaraan kun je zien dat we weer wat jaartjes ouder zijn geworden
groetjes corrie

Antje uit Urk zei

Ik had van mijn oma een schakelarmband gehad, op school vroeg een meisje;,"wat een leuke armband van wie heb je die gehad?". Van mijn oma, zei ik. tijdens de gymles legde ik het in het raamkozijn, na de gymles was het weg, niemand wist ergens van!! De volgende dag had hetzelfde meisje precies zo'n armband om, ik vroeg:,"Hoe kom je daaraan?". Toen zei ze:,"Die heb ik van mijn oma gekregen!". Ik heb nooi iets hard kunnen maken natuurlijk!
Maar wat een lief setje heb jij, wel leuk als iedereen dat laat zien, onze meisjes hebben ook zoiets. En het hoesje is leuk, echt een lief stofje!
Lieve groetjes uit Urk,

sylvia zei

jahhh, het armbandje heb ik ook nog, hoor!!!.........;)