Pagina's

21 april 2012

Eindelijk weer een levensteken...

Daar ben ik eindelijk weer eens met wat nieuwtjes.
Omdat ik nog steeds veel tijd bij mijn ouders doorbreng en voor ze zorg, komt er gewoon niet van om even rustig te gaan zitten voor een nieuw berichtje.
Maar ik heb niet stilgezeten al die weken. Allereerst is de kantkloslap lekker opgeschoten... Ik vind het nog steeds heel leuk om eraan te werken. Ik ben inmiddels aan de bovenste kantrand bezig, en dan moet alleen de rij met verschillende soorten klosjes er nog tussen. het wordt een evenwichtig geheel, en
ik ben nog steeds verbaasd dat dit met maar 3 kleuren bereikt wordt.
Dan heb ik nog een lief borduurtje gemaakt. Het is
een rozenkransje met 1 draadje linnen op fijn linnen
geborduurd. Ik maak er een speldenkussen van voor mijn verzameling(etje) .

Dan heb ik nog iets moois in de kringloop op de kop getikt. Daar werk ik om de paar weken als vrijwilligster, en ga als er tijd voor is zelf ook even snuffelen, met name op de 'handarbeid' afdeling.

 
Er lag een prachtig fijngeweven tafellaken, met voorgedrukte kruisjes en één van de hoeken was al geborduurd. Er zaten ook nog nieuwe strengetjes dmc bij, en voor 2.50 kon ik dat toch echt niet laten liggen.
Maar ik ben niet zo van de voorgedrukte patronen, en toen ik de achterkant zag was ik helemaal besloten om het allemaal uit te halen, het kleed te wassen, zodat de blauwe kruisjes eraf waren, en er dan zelf een telpatroon voor op te zoeken.
Dus eerst een tijd zitten uithalen, voorzichtig om geen 'gaatjes' te trekken, en toen wassen en strijken... en ziedaar: een prachtig roomkleurig tafellaken. Daar ga ik iets heel speciaals op borduren.

Maar eerst andere dingen.
Want ik heb besloten om mijn hobbykamer met mijn slaapkamer te ruilen. Het slibt zachtjesaan
dicht met voorraad en projecten en patroonboeken... en mijn slaapkamer is wat groter,
dus ik ben maar eens begonnen om kasten te
maken, precies op maat voor de bakken die ik wil gaan gebruiken. Lekker overzichtelijk... Kijk maar
mee naar het eerste beginnetje...
Omdat mijn eigen bosch boormachine de geest gegeven had, heb ik die van mijn vader van stal gehaald. Jaja... met recht een museumstuk. Amerikaans makelij, loodzwaar, en er zit geen
"achteruit" op, maar hij boort nog als een zonnetje.
En hier staat mijn eerste nieuwe kast. Simpel maar functioneel. Er staan nu nog 'andere' dozen in, maar het is de bedoeling dat er allemaal doorzichtige plasticboxen in komen.
Ziezo... hier was ik dus zo druk mee als ik tussendoor een dag of een weekend thuis was.
O ja, en dan de tuin nog he....Het onkruid en de slakken hebben er weer zin in, dus ook daar moet elke week wat aan gedaan worden. Maar alles gaat zo mooi uitlopen, het seringenboompje staat vol met knoppen, dus nu hoop ik maar dat het weer
snel lekker weer wordt, dan kan ik daar ook zo
van genieten.
Nou, het is al met al een heel verhaal geworden, maar ik had wat in te halen, he?
En sorry dat ik weinig reageer op jullie blogs, maar ik lees wel hoor. Alleen de tijd he....
Allemaal een goed weekend, en ik hoop dat er nu niet zoveel tijd overheen gaat voordat ik weer iets kan laten zien.
















12 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een zorg, niet waar, als je ook nog veel voor je ouders mag/kan doen. Ja, ik weet er alles van, mijn moeder is een aantal weken geleden gevallen en heeft haar arm gebroken, ze zit in een verzorgingstehuis, maar wij gaan er natuurlijk zoveel mogelijk er naar toe, omdat ze verplicht wat moet lopen van de huisarts. Ik vind je kast helemaal super, doe je dat helemaal alleen? En wat kun je vaak leuke dingen kopen bij de kringloop, nietwaar?
Heel veel sterkte voor je zorg aan je ouders, fijn weekend en de groetjes van Ineke
http://inekehulzebos.blogspot.com/

Anneke zei

je hebt heel wat op je bordje zo! bloggen komt dan wat achter in de agenda, dat is goed te begrijpen.
en nog een karwei op je schouders: de kamers veranderen!

het beste met het zorgen voor je ouders!!

Annelies zei

Ja, de ouder wordende mens. Ik maak het ook mee met mijn moeder. Veel sterkte.

Elizabeth zei

Wat een mooie dingen laat je zien in dit bericht.., gelukkig heb je nog wel tijd gevonden om te handwerken!
Je kunt zo druk zijn met de zorg van mensen die je dierbaar zijn...
Wat een prachtig borduurwerk, ik houd van die stijl!

Fijne zondag en groetjes van Elizabeth

Antje uit Urk zei

Prachtig is die kantklos lap! Gaat het al wat beter met je vader? Wat een heerlijke opbergkast heb je gemaakt! Heerlijk om al je spullen op te bergen.
lieve groetjes,

Lida zei

Ja meis je ouders gaan nu eenmaal voor en dat kost tijd en aandacht en die kun je dan moeilijk aan ons kwijt, maak je daar dus niet druk om en geniet van de schaarse vrije momenten van je hobby en succes met de interne verhuizing! Goed idee van dat laken, succes met het zoeken naar een mooi patroon! Groetjes
Lida

Johanna Zweden zei

Vind het heel speciaal dat je voor je ouders zorgt! mijn petje af.
Maar gelukkig vind je nog tijd om schitterend borduurwerk te maken
Schitterende kast
Fijne zondag groetjes Joke

Corina zei

Ja, je ouders gaan voor natuurlijk. Maar je hebt nog wel heel veel kunnen doen, mooi allemaal hoor!

tiny zei

Geweldig wat je allemaal doet, en dan komt bloggen maar op een tweede plaats hoor. Ik vind je borduurtje geweldig en wat een idee het tafellaken te wassen en nu maar bedenken wat er nu mee moet. Succes met je interne verbouwing en sterkte met de verzorging van je vader. Fijne zondag

Chris zei

Nou ja Rian! Jij bent ècht van alle markten thuis!! Allemensen, wat ben jij handig. Zelf je kasten in elkaar maken, best zwaar, maar wat zal je er voldaan over zijn. Net zoals over je prachtige kantkloslap. Hij is echt supermooi. En dat tafellaken gaat ook mooi worden, dat weet ik zeker. En ook nog als vrijwilligster in die kringloop, heeft natuurlijk wel zijn voordelen.
Veel sterkte joh bij het verzorgen van je ouders. Hopelijk komt er snel toch een andere, blijvende oplossing. Liefs van mij.

Yvonne aka sommeke zei

Prachtige kantkloslap! Die voorbedrukte kruisjeslap zou wat voor mij geweest zijn ... hahaha, moet ik geen steekjes tellen!
Knap van je hoor, een nieuwe kast maken!
Sterkte met de verzorging van je ouders!

corrie zei

hallo rian wat ben je weer mooie werkjes aan het maken
en wat knap dat je zelf kasten maakt super gaaf hoor
maar het mooiste van al is dat je zo goed voor je ouders zorgt ...
het valt niet altijd mee denk ik .maar zolang je ze nog hebt doe je het met plezier ... je geeft ze zoveel en daar krijg je volgens mij ook heel veel liefde en dankbaarheid voor terug he ...
ik wens je het allerbeste toe groetjes corrie