Pagina's

30 juni 2012

Eindelijk even de rust om voor een logje te gaan zitten. Dat werd wel tijd ook, want ik heb van de week een SUNNY AWARD van haar gekregen, en daar moet ik wel iets mee, natuurlijk. Dank je wel, Sommeke, zo'n zonnetje kon ik wel gebruiken.

Alleen.... die vragen hè... daar zit ik altijd een beetje mee. Er zijn er een paar bij waar ik gewoon geen antwoord op heb, omdat ik er nooit over na heb gedacht.... niet belangrijk genoeg om me daar druk over te maken.
Maar ik zal bij nr. 1 beginnen.

1  Mijn favoriete dier: Ik ben een 'hondenmens', hoewel ik zelf om praktische redenen geen hond heb.

2  Mijn favoriete getal: "genoeg". en dat kan 1 zijn, maar evengoed ieder ander getal.

3  Mijn favoriete non-alcoholische drank: Ik drink sowieso geen alcohol, en het ligt een beetje aan het weer wat ik drink: koffie, thee, water of melk. nooit frisdrank.

Facebook of Twitter: geen van beiden. Beetje zonde van mijn tijd. Ik vind het ook allemaal een beetje tegenstrijdig. Iedereen blèrt altijd over "Privacy" maar tegelijk wordt vaak het hele persoonlijke reilen en zeilen op het www gegooid... Ja, ik weet wel, wat je niet kwijt wilt vertel je niet, maar toch....

Passie vind ik zo'n heftig woord.... Ik 'maak graag dingen' , en kan niet niksen, maar om dan meteen van een passie te spreken.... Ben ik misschien beetje te nuchter voor. :)

6 Geven of krijgen.... Tja, het komt er eigenlijk op neer dat ik meer geef dan krijg, en daardoor niet zo goed raad weet met 'krijgen', maar als het gebeurt vind ik het wel heel erg leuk. Goed evenwicht is hier eigenlijk wel heel belangrijk.

7  Mijn favoriete patroon: ook zoiets.... ik vind zo veel dingen mooi, maar het logcabinpatroon in al zijn variaties vind ik toch nog steeds wel heel erg leuk om te zien en om te maken.

8  Mijn dag van de week: De zondag is voor mij de 'oase' in de week

9  Mijn favoriete bloem... heb ik eigenlijk ook niet... De roos vind ik als bloem prachtig, maar de struiken meestal weer niet... en een gerbera, sering, viooltje...hortensia.... allemaal mooi toch?

10 Mijn favoriete land... ondanks allerhande zorgen en ergernissen toch altijd nog mijn eigen kleine landje aan de zee.

Ziezo.... nou, eigenlijk viel het toch nog wel mee.
En nu het doorgeven. Dat is het moeilijkste van alles, want ik gun iedereen een zonnetje op haar blog. Dus wie ook graag deze 10 vragen op haar blog wil beantwoorden: ga je gang, en neem het logo gerust over. Er zijn zoveel blogs die ik graag even doorsnuffel, dat ik zelf niet kiezen kan/wil.
En heb ik nog iets gedaan? Ja, ook dat nog. Een blokje hieraan en een blokje daarvoor, maar niet echt iets om te laten zien. Ik heb wat geborduurd aan de SAL van CSL.
En aan een blok van de Tilda-huisjesquilt voor mijn DD2...
En ik heb een "laatste-zwangerschapsloodjes" cadeautje gebreid....
En ben aan een babyvestje voor een van de kleindochters bezig in een simpel ajourpatroontje.

O ja... en ik ben ook nog een kussenhoes aan het breien voor DD3, op naalden 7. Maar daar kan ik maar een paar naalden per dag van breien, want dan gaan mijn polsen en handen protesteren. (CTS in beide polsen)
Verder heb ik mijn "winterborduurproject" helemaal compleet. Alle garens heb ik nu klaar liggen, en borduurstof genoeg in huis om uit te kiezen, maar dat heeft de tijd nog, daar laat ik een
volgende keer wel iets van zien. Ik zal dan ook een foto plaatsen van mijn vilthuisje, wat eindelijk helemaal klaar is. Lida liet een poosje geleden haar huisje zien, en toen dacht ik: "Hee... die moet ik ook nog afmaken".  Ik heb er het een en ander aan veranderd, want ik moet wel kunnen zien dat het van mij is.

Nou, meisjes, een heel verhaal weer, maar ik had behoorlijk wat in te halen. Lezen doe ik wel tussen alles door, maar het reageren schiet er meestal bij in.

Een fijne zaterdagavond en zondag voor iedereen, en tot 'ziens' maar weer.



6 opmerkingen:

Elizabeth zei

Heerlijk om weer een berichtje van je te lezen. Gefeliciteerd met je award, en leuk om via de vraagjes je een beetje beter te leren kennen!

Wat ben je aan veel mooie dingen bezig..., ik weet niet wat ik mooier moet vinden; het breiwerk of je het borduurwerk...

Fijn weekend, groetjes Elizabeth

Antje uit Urk zei

Het zouden mijn antwoorden kunnen zijn op die 10 vragen Rian! En wat ben je toch een handwerkallrounder! Weer zulk mooi werk onder handen, prachtig dat breiwerk!
groetjes en een goede en fijne zondag!

tiny zei

Gefeliciteerd met je award, en wat ben je weer bezig, wat een variatie heb jij in je handwerken, prachtig allemaal. Jij ook een fijne zondag.

Chris zei

Dat zonnetje komt je toe hoor!! Laat het maar lekker schijnen. Toch leuk om al die antwoorden op de vragen te lezen. En je hebt best veel onder handen en zo leuk gevarieerd.
Ik wens je een hele fijne en goede week Rian. Liefs van mij.

Yvonne aka sommeke zei

Toch interessant om lezen, jouw antwoorden!
En je bent ondertussen ook ijverig bezig geweest aan mooie projecten!

Johanna Zweden zei

Gefeliciteerd met je Award,en leuk om dit te lezen, en wat een mooie dingen heb je gemaakt
Fijne dag groetjes Joke