Pagina's

25 september 2012

Weekje weg - 2


Maandag zijn we na een "op-ons-gemakje" ontbijt naar Nationaal Park "De Hoge Veluwe" gereden, en hebben daar met de witte fietsen een flinke rondreis gemaakt. Het was nog maar de vraag of dat lukken zou, want mijn vriendin tobt nogal met rug en heup, en fietst daardoor al heel lang niet meer, maar zie: Dat viel 200% mee. We hebben heerlijk getoerd, want ik vind 20 km. voor iemand die nooit fietst een behoorlijke prestatie. Ook het Museonder hebben we bezocht.
Ingang Museonder

Voor velen misschien oud nieuws, maar ik was er nog nooit geweest. Heel leuk, en veel te zien en te lezen over de Veluwe en zijn flora en fauna. Op het plein ervoor stonden diverse prachtige houtsnijwerken, waaronder deze prachtige "hoorndrager. Op de achtergrond Restaurant "de Koperen Kop", waar we een lekkere kop koffie hebben gedronken op het terras.

Jachtslot Sint Hubertus
(foto van de Site)
Het Jachtslot Sint Hubertus was door werkzaamheden gesloten, dus daar konden we helaas niet rondkijken. We hebben prima weer gehad; droog met zo nu en dan de zon. Het was gelukkig niet echt heet, want bij het fietsen kwamen we flinke stukken open gebied tegen, en dan zou een stralende zon een beetje te veel van het goede geweest zijn.
Hier nog even een foto van mijn "huisje in het bos", en tevens het bewijs dat we nog heerlijk buiten konden zitten.

6 opmerkingen:

Chris zei

O Rian, ik ken het Museonder helemaal niet en we hebben laatst nogwel over de Veluwe getoerd. Prachtig is het daar hè?! Wat geweldig dat je vriendin zo heerlijk kon fietsen, wat zal ze daar van genoten hebben. Heerlijk huisje hadden jullie en beter weer dan gister!!!!

Lida zei

Wat heb je genoten en 20 km. is echt een flink eind! Wat fijn dat het weer zo goed meewerkte en ik ken het museonder ook niet, dus dat komt op mijn lijstje! Groetjes
Lida

Anneke zei

heerlijK!

Tineke zei

Hoi Rian,
mooie foto's en wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Heerlijk dat het weer ook goed meewerkte.
Groetjes Tineke

tiny zei

Ook ik ken het museum ook niet, weer iets voor een volgende keer. een mooi huisjes hadden jullie en dat het weer zo meewerkte is ook heerlijk. Fijn dat jullie zo genoten hebben en weer bijgetankt bent.

Elizabeth zei

Wat leuk om dit bericht te lezen en de foto's te zien. Voor mij bekende plaatjes want wij zijn hier heel vaak geweest!
Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad..
Maar nu ben ik een beetje nieuwsgierig; de dame voor het huisje en de dame met de fiets op de eerste foto...--> ben jij dat nou Rian of is dit je vriendin?

Groetjes, Elizabeth