Pagina's

26 november 2013

Vorderingen aan het Marker borduurwerk

Ik ben weer een stukje verder met mijn Marker cursus. Na de open rand met de schuintjes (die de kleine gaatjes maken) en de lommertjes (die vormen de grote gaatjes) heb ik een randje spaansjes geborduurd. Dat moet als je het 'goed' wilt doen in een bepaalde volgorde gebeuren. Dat is best nog opletten om op de juiste manier te borduren.  Ik moet het ook echt onder een loep doen, anders kan ik om de paar centimeter achteruit werken. Boven de spaansjes ben ik aan het eerste vernaaide lint begonnen. Ik ben nog niet aan zelf ontwerpen toe, maar gebruik voorlopig de patronen die bij de les horen. Dit lint stamt uit 1850, een erg oud patroon dus.
En ja, de afwisseling in het werk vind ik heel leuk. Je bent steeds met een andere techniek bezig.

8 opmerkingen:

Ineke zei

Wat prachtig werk!!! Het wordt schitterend! Ga zo door!

Liefs, Ineke

Chris zei

Oh Rian wat prachtig mooi. Ik vind het echt werk voor jou!

Elizabeth zei

Zo mooi!! Ik krijg/heb spijt dat ik met toch niet aangemeld heb...
Daarom kijk ik met veel plezier naar jouw werk. 't Is prachtig!

Groetjes, Elizabeth

foekie's fashion zei

Wat wordt ie super mooi!! Groetjes van Joke

sylvia zei

W*O*W

AnitaS zei

Mooie randen heb je gemaakt. Ik borduur soms ook meer achteruit dan vooruit.

Annelein zei

Dat ziet er heel mooi uit...

Marjan zei

Wat wordt dit schitterend! Ik heb me ook aangemeld voor de cursus, maar vind de tijd nog niet... Komt wel. Tot die tijd doe ik bij jou inspiratie op!