Pagina's

11 maart 2014

't Wordt niets....


met dat goede voornemen van mij om regelmatiger te bloggen. Ik ben gewoon te druk met van alles en nog wat, en dan moeten er toch dingen even wachten.
Ook voor reageren gun ik me vaak geen tijd. Maar ik zie wel alle mooie dingen die langskomen hoor.
En zelf heb ik toch ook nog wel iets gedaan wat ik kan laten zien.
Om mee te beginnen: dit vestje gebreid voor de jongste kleindochter Tirsa, die best al wel groot wordt. Er moet allen nog een ritsje in en dan gaat ie onder een natte lap om mooi glad te trekken.
Mijn eerste werkje buiten in de tuin in het zonnetje was: Zijnaden en mouwen sluiten. Wat was het heerlijk, weer in het zonnetje in de tuin. (en de was ruikt weer zo heerlijk fris)

Verder heb ik nieuwe kleurtjes en een lap oud-rose/lila linnen uitgezocht, en heb daar de laatste nieuwe randjes al op geborduurd. Op de foto nog niet helemaal klaar, maar nu inmiddels wel.
Komt weer heel anders over dan de kleuren die ik in het dienblaadje gebruikte. Ik vind het zelf een mooie combinatie.

Verder kreeg ik van mijn DD3 een grappige verrassing: een doosje met 4 waxinelichtjes in een wel heel toepasselijke vorm: een standaardje met een bolletje wol... Leuk hè? Die blijven voorlopig nog even heel, hoor. En dat borduurwerk op de achtergrond dat worden brassières om de stroken overgordijn mee op te houden. Ik kan maar niet wennen aan 'lege hoeken', maar een gordijn over de hele breedte is ook niet nodig, want ik heb rolgordijnen. Daarom voor de aankleding een strook aan weerskanten naast het raam, met een brassière in de kleurstelling van de strook. Als het klaar is komt er een foto, maar dat kan nog wel even duren. Eerst andere dingen afmaken. Ook heb ik nog babyslofjes gehaakt in het "all stars" model. Altijd leuk.

Nou, tot het volgende berichtje maar weer.
Fijne week voor iedereen.

14 opmerkingen:

Mir zei

Wat een schattig vestje, ben zelf ook altijd dol op geel voor kleine meisjes. Je randjes zijn ook prachtig, mooie lieve kleurtjes. Ik heb een beetje spijt van mijn knalkleurtjes maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat.
groetjes, Mirjam

Annie Kingma zei

Mooi vestje, leuk nog zulke kleine kleindochters, de onze zijn al groter
Mooie randjes ook
Groetnis Annie

Annie Kingma zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
sylvia zei

ah, gelukkig, je bent er nog......haha!! Laat je niet gek maken, hoor meis, en je bent gewoon lekker bezig met van alles! Inderdaad mooie kleuren voor je randjes en dat vestje....ikhooptochooitooknogeenkleindochtertekrijgen.......;)
liefs, Syl

Lida zei

Prachtig wat mooi zijn deze kleuren! Ja dat wordt ook een schitterende lap en wat grappig die kaarsjes, leuk als je zo verwend wordt! Je embrasses worden vast prachtig, ik helaas alleen inbetweens en daar gebruik je ze niet bij, maar misschien bij de nieuwe overgordijnen in de slaapkamer! Groetjes en geniet ook vandaag maar van het zonnetje! Groetjes
Lida

Johanna Zweden zei

Ik ken dat, bij mij schiet de computer er ook bij in,
Mooi je randjes en mooi dat vestje, daar zal ze zeer zeker blij mee zijn
Groetjes uit Zweden Joke

Chris zei

Dat is genieten hè in het zonnetje met een handwerkje. Wat een schattig vestje heb je gemaakt. Ik vind de opmerking van Sylvia wel leuk. Tja, die heeft alleen jongens!
Wat chique Rian, die brassières, alleen het woord al! Ik heb ook zuks, maar dan gewoon van stof. Onze gordijnen kunnen wel dicht, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Heb ook rolgordijnen.
Je randjes zijn mooi! Zo fijntjes van kleur. En die kaarsen passen natuurlijk helemaal bij jou. Leuk bedacht!
Sterkte joh, met alles wat je doet en voel je nóóit verplicht hoor met het geblog. Het moet een ontspanning en een plezier blijven. Dikke knuf van mij!

Saskia Smit zei

Dit zijn mooie randjeskleuren. Past bij dit voorjaarsweer

Floor zei

Heerlijk genoten dus in de tuin, wie niet zou ik zeggen.
Mooi vestje heb je gemaakt, zal je kleindochter prachtig vinden in die gezellige paaskleur.
Die waxinelichtjes.... ik moest goed kijken, want het lijkt inderdaad op bolletjes touw.
Zonde om op te branden.

tiny zei

Wat een lief vestje, en je randjes worden ook mooi. PC's vragen veel tijd, en helaas zijn er maar 24 uur in een dag. Laat je niet gek maken en doe lekker waar je zin in hebt. Groetjes Tiny

Ineke zei

Oh, schattig geworden, dat vestje voor je kleindochter!!! En prachtige randjes. Wat leuk om cadeautjes te krijgen, toch?

Liefs, Ineke

Tineke zei

Wat een lief vestje heb je gemaakt, heerlijk toch om dit lekker in het zonnetje in elkaar te zetten. Je randjes worden mooi, prachtige kleuren gebruik je ervoor.
Groetjes Tineke

Greet zei

U bent weer prachtig bezig mams. Wat zal dat vestje schattig staan bij Tirsa.

Liefs Greet.

foekie's fashion zei

Neen Rian, "niksen"staat ook niet in jouw woordenboek. Wat ben jij lekker bezig.Lief vestje, leuk he om die kleine dingen te breien. Fijn weekend.