Pagina's

2 december 2014

Eindelijk weer een teken van leven...

Wat is het lang geleden dat ik een berichtje plaatste. Er waren gewoon veel andere dingen, en een mens kan niet altijd en/en; (ik niet meer in ieder geval) Soms is het een poosje of/of, en ik heb het inmiddels leren accepteren.
Maar nu heb ik wel weer het een en ander te laten zien. We beginnen maar met een paar siggies. Leuk weer, om die in de bus te vinden.
De eerste kreeg ik in oktober van Riek Hendriks uit Apeldoorn. Is dus al even geleden, maar het is een hele mooie.
De tweede kwam van Kathleen Pechmann uit Duitsland, met een mooi machinaal borduursel erop.

En de derde was van Manuela Ehrke uit Duitsland.
Helaas was de eerste siggie die ik naar Manuela terugstuurde niet aangekomen, dus deze week heb ik een tweede gestuurd. Ik hoop dat deze wel aankomt, want ik vind het nooit leuk als er handwerk zoek raakt.

Ik ben ook weer aan de jaargetijdenkrans verder gegaan. Die lag al zo lang in de kast, en ik wil proberen hem deze winterperiode helemaal af te maken. Maar ook hierbij weer: Lukt het niet, dan lukt het maar niet...

Ik was precies op de helft toen hij plaats moest maken voor andere dingen, dus er is inmiddels  een mooi stukje bijgekomen linksboven. Ook weer leuk om aan te werken.

Er is nog meer te showen, maar dat komt wel in een volgend logje.

Wel heb ik nog ander leuk nieuws. Ik kende in mijn directe omgeving niemand die quiltte, of op een andere manier met handwerk bezig was, dus ik was altijd maar in mijn eentje bezig. De meesten van jullie gaan regelmatig naar een bee, en dan komen daar gezellige verhalen van op de blogs. Dan dacht ik: "Wat leuk toch, zo met z'n allen".
En wat denk je: Ik heb een poosje geleden een vrouw leren kennen die met haar 5 zussen (nou ja, 4 en een schoonzus) een beginnerscursus quilten heeft gevolgd en nu aan de vervolgcursus begonnen is. Ze komen elke 14 dagen bij elkaar om samen aan hun opdracht te werken, en de laatste keer ben ik ook mee geweest. Wat was dat leuk, om zo met elkaar bezig te zijn. Omdat zij met paperpiecing bezig waren, heb ik ook weer een p.p.ufo uit de kast gehaald. Sjonge... ik moest me weer even inwerken hoor... wat was dat lang geleden. Maar inmiddels heb ik er weer een blok met gansjes bijgemaakt, de tweede is al op de helft, en als die klaar zijn moet ik achteruit gaan werken. Hoe komt het toch dat fouten op een foto opeens in het oog springen, terwijl je het niet ziet als je eraan bezig bent. Zien jullie het ook? Ik kan natuurlijk net doen of ik het niet zie, maar ik weet zeker dat ik er altijd naar blijf kijken en spijt heb dat ik het niet veranderd heb. Dus, Maria.... uithalen die handel!
Dan de gehaakte deken.... die heeft even verplicht vakantie, want ik heb nogal last van mijn schouder en arm, dus even geen haakwerk helaas.

Nou, dat is een heel verhaal geworden, maar ja... ik had ook wat in te halen, hè.  O ja.... ik heb wel bij jullie meegelezen hoor, ook al reageerde ik minimaal. Dat hoop ik ook weer op te pakken.

Ik wens iedereen een fijne week toe.



3 opmerkingen:

Tineke zei

Gezellig weer een blogje van je te lezen, soms moet je inderdaad keuzes maken, daar ben ik helaas zelf ook even tegenaan gelopen.
Leuk dat je het quilten weer oppakt, het blijft zo leuk om te doen.
Je hebt mij een tijdje geleden je nieuwe email adres doorgegeven, kan het helaas niet meer vinden.
Groetjes Tineke

tiny zei

Fijn weer iets van je te lezen, en wat een mooie siggy,s heb je gekregen. Je zou haast weer in de verleiding komen om ook weer mee te doen.En je kunt nu eenmaal niet alles zo is het hier ook. Gezellig hoor dat je wat dames gevonden hebt die ook quilten wij hebben ook maar 5 dames en komen 1 x per maand bij elkaar, maar het is toch heel gezellig . Ja dat heb ik nu ook, maak ik een foto en zie dan ineens hé dat is niet goed , terwijl als je er naar kijkt zie je het niet.

Floor zei

Nou, ik moest wel heel lang zoeken en kijken voordat ik de fouten gevonden had hoor.
Ik denk als je niets had gezegd, dat niemand het had gezien. Maar je je weet het zelf wel hè...
Mooi die jaargetijdenkrans. Zoiets zou je ook uit stof kunnen maken als je de goede bloemenstofjes in huis zou hebben.