Pagina's

11 januari 2012

Dank jullie wel...

voor de lieve hartverwarmertjes. Het is inderdaad nogal intensief, vooral door het heen-en-weer rijden tussen daar en hier. Er moet dan veel gepland, geregeld en 'vooruitgewerkt' worden, maar het lukt tot nu toe best.
De komende 2 weken moet ik ook de boodschappen 'hier' doen, want de enige supermarkt die het dorp rijk is sluit zijn deuren in verband met een verbouwing. Vooral de ouderen en de rolstoelers zijn daar niet blij mee, want de Lidl die op enige afstand van de dorpskern ligt, is lastig te bereiken en voor veel ouderen te ver. En die heeft ook nog eens niet alles in huis. Maar ach, het houdt je hersens in beweging, zal ik maar denken.
 Maar ik ben nu dus weer even 'hier', en wil een kleine maar leuke aankoop laten zien. Ik was in Schoonhoven bij "Provence" binnengestapt, en heb mijn ogen uitgekeken op de sortering provencaalse stoffen. Ik kocht een paar lapjes om een kussen mee af te werken, en nog een heel leuk pakketje met voorgedrukte gezichtjes... Ik weet nog niet precies hoe ik ze ga verwerken, maar dat gaat wel goed komen. Er komt 's nachts vast wel een idee langs, en dan grijp ik het meteen.

Ook ben ik uit een Ariadne uit 1990 een heel lief speldenkussen aan het maken. Hier komen de foto's van een en ander.

Verder heb ik nog een nieuw kussenhoesje voor moeders gemaakt,  maar daar heb ik geen foto van. Het was een "oefenblok" van een van mijn eerste quiltlessen, en had ongeveer de maat van het kussentje, dus dat kon ik er mooi voor gebruiken. Alles moest wel met de hand, want moeders naaimachine is al een poos geleden naar een andere eigenaar verhuisd.
Nou, meisjes, ik duik de badkamer nog even in en zoek mijn bed op.
Tot volgende week maar weer, en allemaal bedankt voor jullie reakties. Het is een van de eerste dingen die ik doe als ik thuis kom: Even bijlezen.

Liefs van mij,

dit moet het worden...



Rian
 
en zo ver ben ik met de
frivolité-bloemetjes
gekomen.


 

4 opmerkingen:

foekie's fashion zei

Ik vind je een kei hoor Rian om zo te zorgen voor je ouders. Goed dat je jezelf dan even tussendoor verwent, leuke lapjes en ook nog een werkje onder handen, wordt vast ook heel mooi. Groetjes van Joke

Antje uit Urk zei

Wat een mooie uitdrukking "het houd je hersens in beweging", die had ik nog niet gehoord, leuk!
Je hebt het wel druk zeg! Ik vind het zo super, zoals je voor je ouders zorgd!
En leuk hé die oude ariadne's ik heb er pas één gekocht uit 1976, mijn geboortejaar, en je geloofd het nooit, er stond een breipatroon in van Urkermannenkousen maar dan een variant voor vrouwen! Zo gaaf!
En jou frivolitékussentje word ook wel heel mooi, het lijkt op de foto wel geklost! Prachtig!
Ik zal aan je denken en sterkte met alles!
groetjes,

Wieke van Keulen zei

Prachtig, Rian, je speldenkussen. Wat een klus. Dat Frivolité hheb ik nog nooit gedaan, maar het ziet er prachtig uit. Sterkte met het zorgen!

Chris zei

Heerlijk om zo even tussendoor zo'n winkel in te stappen en leuke dingen te vinden. Wat een enig band is dat Rian, met die gezichtjes. Nooit gezien. Daar weet jij wel raad mee.
Dat frivolité is ook leuk om bij je moeder te doen. Dat is niet zo'n groot en lastig werk op tafel.
Wat ben je dan blij met zo'n hobby! Kan je altijd makkelijk meenemen.
Veel sterkte en liefs en doe maar mijn hartelijke groeten aan je ouders. Dagdag.