Pagina's

27 maart 2013

Verblijdend nieuws

Jazeker, wel een beetje dubbel maar toch ben ik hier heel blij mee. Totaal onverwachts is er voor mijn ouders een echtparenkamer beschikbaar in een zorgcentrum. Natuurlijk is het voor mijn ouders toch best wel slikken, want het gevoel dat ze hun "zelfstandigheid" kwijtraken overheerst nu nog. Maar mijn vader heeft toch toegestemd, omdat hij door de val van een paar weken geleden zich wel is gaan realiseren hoe kwetsbaar ze zijn, en hoe wankel het evenwicht is met mijn zorg voor ze. Daarbij komt dat er heel weinig plaatsen zijn waarbij een echtpaar bij elkaar kan blijven, en met de plannen van de regering voor volgend jaar wordt dat er niet beter op! Dit is dus echt (voor mij, dan) een wondertje.

Dus ik heb het plotseling wel heel erg druk, want het moet allemaal in zeer korte tijd gefikst worden.
Vandaag ben ik aan het behangen geweest, en morgen ga ik de overige muren waar mooi reliefbehang op zit sauzen. En ondertussen alvast dingen inpakken die ze niet dagelijks gebruiken, en al mijn dochters en de grootste kleindochters mobiliseren om met elkaar in één dag het hele apartement schoon te maken..
Pfff....ben er gewoon opgewonden van, willen jullie dat wel geloven? Het is een prachtige ruimte die ze krijgen, dat valt me 200% mee. Dus, jullie begrijpen het wel: Ik ben er een poosje niet, in ieder geval niet met handwerk. Maar daarna krijg ik gelukkig weer meer tijd voor mijn eigen besognes. Zoals dit bijvoorbeeld.... weet je wat er in mijn huiskamer staat te wachten op betere temperaturen? Dit...
Ik had ze net gekocht toen het weer zo ging vriezen, dus heb ik ze nog maar even binnen gezet. Fleurig hoor, zo'n tuintje midden in de kamer.
En dan toch nog maar even de laatste vorderingen aan mijn borduurwerk, want helemaal zonder 'naaldkunst' is toch ook niks.
Ik heb gemerkt dat blogger de service om van de ene foto naar de andere te kunnen klikken eraf heeft gehaald. Jammer, want zo is het  heel tijdrovend om alle foto's een voor een aan- en weer weg te klikken. Ik zal dus voortaan minder foto's bij een logje plaatsen.

Tot de volgende update!


11 opmerkingen:

Antje uit Urk zei

Wat fijn voor je ouders en ook voor jou een geruststelling, lijkt me! En zo fijn dat ze samen kunnen blijven! Ik zie in de zorg het soms wel anders en dat is nooit leuk.
Wat een prachtig handwerk laat je zien, succes met behangen en schoonmaken en tot blogs!
lieve groet,

Lida zei

Je borduurwerk ziet er schitterend uit en ik hoop dat je toch een beetje tijd vind om te ontspannen met je hobby! Mijn moeder kreeg gisteren de indicatie voor het bejaardenhuis, nu alleen nog wachten op een plekje! Ik wens je ouders en jullie die de klus moeten klaren sterkte met de verhuizing!
Fijn Paasdagen, groetjes
Lida

Chris zei

Rian, geweldig!! Dat is echt een wonder hoor. Dat je ouders samen kunnen blijven, dat er meer toezicht is en dat er meer rust in jouw koppie komt omdat je weet dat ze een goede plek hebben. Heel fijn dat je vader er zelf in heeft toegestemd. Heel veel sterkte met even deze drukte en fijn dat dochters en kleinkinderen je willen helpen. Veel zegen!!

Ineke zei

Oh wat fijn, voor jou is het ook een geruststelling, ze worden dan beter in de gaten gehouden en als er iets gebeurd staan ze klaar. Datzelfde hebben we nu met mijn moeder.
Je borduurlap is supermooi!
Groetjes en succes met alles

Elizabeth zei

Ik kan me voorstellen dat het een beetje dubbel is, maar het is toch goed om vooruit te kijken hoor, Rian!
Ook voor jou is het goed dat de zorg voor je ouders wat van je schouders genomen wordt!

Fijne dagen, groetjes van Elizabeth

tiny zei

Heel fijn dat je ouders samen er naar toe kunnen, zo vaak gebeurd dat niet meer. Het is voor jou inderdaad een dubbel gevoel , maar het geeft straks wel rust. Succes met al het werk en verhuizen. Je borduurwerk wordt prachtig. Fijne Paasdagen Tiny

Marianne zei

Heel fijn dat je ouders een mooie kamer hebben gekregen. Nu nog even heel veel werk verzetten, maar daarna het gevoel dat er in het huis op ze gelet wordt. Dat geeft al heel veel rust. (eigen ervaring)Goed dat je de viooltjes binnen hebt gehouden, buiten liggen ze nu weer tegen de grond.
Schitterend borduurwerk laat je ons weer zien.
Lieve groet, Marianne K.

sylvia zei

hallo Rian, wat een goed nieuws! Tis wel een hele verandering voor jullie allemaal, maar zal ook een stukje rust en veiligheid geven! Heel veel sterkte met de verhuizing!
groetjes, Sylvia
ps ik schrijf mijn logjes in windows life writer, kun je tig fotos tegelijk plaatsten!!

Johanna Zweden zei

Wat fijn voor je ouders en sterkte met het helpen verhuizen, dat zal heel emotioneel zijn
Fijne paasdagen groetjes Joke

Anoniem zei

hallo rian wat fijn voor jouw en je ouders geweldig goed nieuws
ik wens je nog fijne paasdagen en tot horens groetjes corrie

Trui zei

Inmiddels zal de verhuizing er wel opzitten en de rust een beetje weergekeerd zijn. Fijn voor ze hoor. En nét op tijd volgens mij. Het wordt steeds moeilijker om een plekje te krijgen. Mijn ouders (91 en 93) zijn op 14 feb. verhuisd en genieten nog élke dag van hun 6 sterren-hotel zoals ze het noemen. En voor mij is het een héle geruststelling, te weten dat er dag en nacht zorg bij de hand is voor ze. Ik hoop voor jouw ouders dat ze er óók zo van kunnen gaan genieten! Groetjes!