Pagina's

31 juli 2012

Weer alleen...

Zo, na ruim 3 weken is klein meisje weer naar haar eigen pappa en mamma, broer en zus terug.
Na 3 weken van 'op de klok' werken kan ik het strakke schema van fles/fruithapje/slaapje/sapje/prakje weer loslaten en mijn eigen plan weer trekken.
En wat mis ik dat gezellige kleintje!! De eerste ochtend "zonder" ging ik vrij vroeg heel behoedzaam de (krakende) trap af om haar niet wakker te maken en eerst zelf in alle rust een lekker glas thee te drinken. Toen ik in de keuken was realiseerde ik me dat ze weg was. 't is echt weer even omschakelen hoor. Maar goed... ik heb heel leuk nieuws te melden.
Een dag of 10 geleden zat ik me bij Chris te vergapen aan de prachtige kussentjes die ze gemaakt had. Precies mijn kleuren, en zo móói! Wat een bofferd was de jarige die dat toegestuurd kreeg! En geen flauw idee .... Wat denk je? Twee dagen voor mijn verjaardag komt er een pakje in de bus; ik dacht: "Ha, van mijn dochter-op-vakantie-in-Duitsland..." Maar als ik het goed bekijk zie ik een heel andere afzender, en de mededeling dat het pas open mocht op mijn verjaardag! :) Wat een straf! En nóg geen benul, hè... hoe suf kun je zijn.
Maar toen het eindelijk open ging stond ik helemaal perplex. Dat was zo'n mooi kussentje met een lieve kaart erbij! Ze had het voor míj gemaakt. Lieve, lieve Chris, ik werd er helemaal warm van. Dánk je wel. Zo mooi! Iedereen heeft het bewonderd, en vond het schitterend. De verrassing was compleet hoor. Mijn moeder heeft het ook heel goed bekeken. Die vond het ook zo leuk. "Nooit eerder gezien, en wat lief van die vrouw", zei ze. Ik ga het koesteren, maar ook gebruiken hoor. Ik kan zo genieten van mooi 'werkmateriaal'.
En ik ontving nóg een pakje in die week. Ik deed mee met een give-away van Noofs, en kreeg van haar ook een heel gezellig pakketje met van alles zelfgemaakts erin. Dank je wel, Noofs, heel leuke spulletjes, en het gaat allemaal nuttig besteed worden. Ik heb gereageerd op je allereerste nieuwe blogje-na-de-365dagen, en daar vind je meer bijzonderheden.
Zo, ik ga nu wat achterstallig onderhoud plegen aan huis en tuin, en morgen hoop ik foto's te laten zien van mijn haakprojekt. En alvast daarop vooruitlopend: Een vraag aan iedereen die wel eens een tas gemaakt heeft: Wat kan ik het beste als versteviging gebruiken, en waar koop ik het????

Fijne dag nog, iedereen!

12 juli 2012

Het zal hier een paar weken een beetje stil worden, want ik heb onverwachts deze jongedame in de kost. Haar mamma is ziek, haar grote broer en zus mochten met familie mee op vakantie, maar ja... als je 10 maanden bent wordt dat een ander verhaal. En pappa gaat dakkapellen maken in zijn vrije week, dus die had ook geen tijd om de honneurs waar te nemen...dan maar logeren bij Oma.
Ik was een beetje bang dat het een klein drama zou worden, want doordat we zo'n eind bij elkaar vandaan wonen ziet ze Oma maar weinig. Maar ik heb me voor niets zorgen gemaakt. We zijn dikke vriendjes, en het is een heerlijk vrolijk meiske. Alles is best, alles is lekker, en zelfs nat regenen na een boodschap (oma had de regenkap van de wandelwagen thuis gelaten, domme oma) kon de pret niet drukken.
Ik heb nu wel een leuk excuus om veel te handwerken, want dat is gezellig, zo naast de box. Ik geniet ervan en buit het uit zolang het kan :))
Tot later, meisjes. Ik zal wel langskomen, maar reageren komt later wel weer.

4 juli 2012

Beloofd...

Ik zou jullie mijn vilthuisje nog laten zien. Een foto binnen met lamplicht werd helemaal niets, dus ik heb op het zonnetje gewacht en hem buiten op de kiek gezet.
Hier dus de voor- en achterkant en de 2 verschillende zijkanten. Aan de binnenkant heb ik wat zakjes gemaakt voor de dingen die ik graag bij de hand wil hebben, zoals tornmesje, potlood, schaartje en liniaaltje. Het is de bedoeling dat het voor kleine handwerkprojectjes gebruikt wordt, dus de inhoud zal nog wel eens wisselen.




Ook heb ik het derde borduurtje van de SAL "pots of love" afgemaakt. Nog geen idee hoe ik ze ga verwerken, maar voorlopig is het heel leuk om te maken.
En dan heb ik een vraag aan de breisters onder ons: Hebben jullie wel eens met bamboegaren gewerkt, en hoe vond je dat? (voordat ik een heel pakket koop, en het héél vervelend blijkt om te verwerken :) )
 En om af te sluiten nog een collage van alle verschillende klaprozen/papavers die zich in de loop van de tijd in mijn tuin genesteld hebben. Ik weet het: onkruid.... maar zijn ze niet mooi? Eerlijk gezegd 'spaar' ik ze, en ben er best zuinig op.

Fijne dag nog, allemaal

30 juni 2012

Eindelijk even de rust om voor een logje te gaan zitten. Dat werd wel tijd ook, want ik heb van de week een SUNNY AWARD van haar gekregen, en daar moet ik wel iets mee, natuurlijk. Dank je wel, Sommeke, zo'n zonnetje kon ik wel gebruiken.

Alleen.... die vragen hè... daar zit ik altijd een beetje mee. Er zijn er een paar bij waar ik gewoon geen antwoord op heb, omdat ik er nooit over na heb gedacht.... niet belangrijk genoeg om me daar druk over te maken.
Maar ik zal bij nr. 1 beginnen.

1  Mijn favoriete dier: Ik ben een 'hondenmens', hoewel ik zelf om praktische redenen geen hond heb.

2  Mijn favoriete getal: "genoeg". en dat kan 1 zijn, maar evengoed ieder ander getal.

3  Mijn favoriete non-alcoholische drank: Ik drink sowieso geen alcohol, en het ligt een beetje aan het weer wat ik drink: koffie, thee, water of melk. nooit frisdrank.

Facebook of Twitter: geen van beiden. Beetje zonde van mijn tijd. Ik vind het ook allemaal een beetje tegenstrijdig. Iedereen blèrt altijd over "Privacy" maar tegelijk wordt vaak het hele persoonlijke reilen en zeilen op het www gegooid... Ja, ik weet wel, wat je niet kwijt wilt vertel je niet, maar toch....

Passie vind ik zo'n heftig woord.... Ik 'maak graag dingen' , en kan niet niksen, maar om dan meteen van een passie te spreken.... Ben ik misschien beetje te nuchter voor. :)

6 Geven of krijgen.... Tja, het komt er eigenlijk op neer dat ik meer geef dan krijg, en daardoor niet zo goed raad weet met 'krijgen', maar als het gebeurt vind ik het wel heel erg leuk. Goed evenwicht is hier eigenlijk wel heel belangrijk.

7  Mijn favoriete patroon: ook zoiets.... ik vind zo veel dingen mooi, maar het logcabinpatroon in al zijn variaties vind ik toch nog steeds wel heel erg leuk om te zien en om te maken.

8  Mijn dag van de week: De zondag is voor mij de 'oase' in de week

9  Mijn favoriete bloem... heb ik eigenlijk ook niet... De roos vind ik als bloem prachtig, maar de struiken meestal weer niet... en een gerbera, sering, viooltje...hortensia.... allemaal mooi toch?

10 Mijn favoriete land... ondanks allerhande zorgen en ergernissen toch altijd nog mijn eigen kleine landje aan de zee.

Ziezo.... nou, eigenlijk viel het toch nog wel mee.
En nu het doorgeven. Dat is het moeilijkste van alles, want ik gun iedereen een zonnetje op haar blog. Dus wie ook graag deze 10 vragen op haar blog wil beantwoorden: ga je gang, en neem het logo gerust over. Er zijn zoveel blogs die ik graag even doorsnuffel, dat ik zelf niet kiezen kan/wil.
En heb ik nog iets gedaan? Ja, ook dat nog. Een blokje hieraan en een blokje daarvoor, maar niet echt iets om te laten zien. Ik heb wat geborduurd aan de SAL van CSL.
En aan een blok van de Tilda-huisjesquilt voor mijn DD2...
En ik heb een "laatste-zwangerschapsloodjes" cadeautje gebreid....
En ben aan een babyvestje voor een van de kleindochters bezig in een simpel ajourpatroontje.

O ja... en ik ben ook nog een kussenhoes aan het breien voor DD3, op naalden 7. Maar daar kan ik maar een paar naalden per dag van breien, want dan gaan mijn polsen en handen protesteren. (CTS in beide polsen)
Verder heb ik mijn "winterborduurproject" helemaal compleet. Alle garens heb ik nu klaar liggen, en borduurstof genoeg in huis om uit te kiezen, maar dat heeft de tijd nog, daar laat ik een
volgende keer wel iets van zien. Ik zal dan ook een foto plaatsen van mijn vilthuisje, wat eindelijk helemaal klaar is. Lida liet een poosje geleden haar huisje zien, en toen dacht ik: "Hee... die moet ik ook nog afmaken".  Ik heb er het een en ander aan veranderd, want ik moet wel kunnen zien dat het van mij is.

Nou, meisjes, een heel verhaal weer, maar ik had behoorlijk wat in te halen. Lezen doe ik wel tussen alles door, maar het reageren schiet er meestal bij in.

Een fijne zaterdagavond en zondag voor iedereen, en tot 'ziens' maar weer.



13 juni 2012

Webproblemen opgelost

Daar ben ik eindelijk weer eens. De computerperikelen zijn gelukkig uit de wereld geholpen, dus we kunnen weer berichtjes plaatsen.
Ik heb weer een paar leuke siggies ontvangen. De eerste van Mary Winegar uit Illinois. Zij heeft het zelfde probleem als ik: Er is zoveel leuk, en ik wil alles proberen. :)

De tweede komt ook van ver, Frederika Carsouw die met haar man in Noorwegen is gaan wonen had deze klompen geverfd als symbool voor "met één been in Nederland en één been in Noorwegen" Zo origineel.
Dan ben ik ook weer een heel stuk gevorderd met mijn 10-minutenblokkenquilt. Ik kreeg hem er niet in zijn geheel op dus ik zal volgende keer op een stoel klimmen voor de foto.
Ook heb ik me weer opgegeven voor een borduurSAL bij CSL. Leuke kleine borduurtjes die je voor van alles kunt gebruiken. Ik krijg net het 2e patroontje binnen, dus dat gaat weer mee naar mijn "zorgadres"
Nou, dat was het wel weer even voor nu. De rest bewaar ik voor een volgend logje anders wordt het weer zo'n lang verhaal, gevolgd door weken niets... Beter verdelen, Rian :).
Allemaal verder een fijne handwerkweek.

23 mei 2012

Klein beetje nieuws


Omdat ik narigheid met de computer heb komt er niet zo veel van bloggen. Ik hoop dat mijn zoon het van de week nog in orde kan maken, want wat moeten we toch zonder internet.

De draadloze verbinding liet het afweten, en ik heb computer, scherm, toetsenbord en muis naar beneden gesjouwd en hem met een draadje aan de experiabox verbonden. Dus het is knap onhandig zo, maar ik kan in ieder geval weer even een berichtje plaatsen.

Ik heb tussen alles door weer een paar leuke siggies gekregen, en teruggestuurd, en heb trouw doorgehaakt aan het bloemenkleedje. 

Ook heb ik met mijn ouders een intake-gesprek gehad voor een nieuw plekje bij mij in de buurt. Is

het 'zorgen voor' ook een stuk gemakkelijker. Een uur in de auto elke keer is niet echt handig. Maar het zal toch nog wel even duren voordat het plekje vrijkomt.

De siggies zijn deze keer van Ans Sterken, Mirjam Beeldman (ondersteboven gescand... dom), Nel van Woensel, en van Gré van Schie.

Het hexagonnenkleedje wordt heel leuk, maar het is duidelijk dat ik er nog lang niet ben. Voorlopig nog maar een heleboel hexjes haken. Tot die tijd gebruik ik maar een dekkleedje wat ik (lang geleden) voor mijn moeder borduurde, en wat ik nu voor eigen gebruik teruggekregen heb. Staat ook wel gezellig. Nu nog een flinke pot met zomerbloeiers en het is weer een lekker plekje om te handwerken.

Tot een volgend logje maar weer.

5 mei 2012


Ik had deze week zin om even iets heel anders te doen. Daarom heb ik deze ufo weer eens uit de doos gehaald. Hier eerst een foto van de laatste update....
en dan hoever ik er van de week mee gekomen ben. Er moeten nog een aantal bloemenranden omheen, voordat hij groot genoeg is voor mijn tuintafel. Maar het is toch nog geen 'tuinweer', dus ik kan er nog lekker aan verderwerken. Ik had het patroontje van 'de afrikaanse bloem'  gebruikt, maar dan in 1 kleur.

Over bloemen gesproken... Deze tulpen zijn nu echt vergane glorie, maar er staan al diverse andere bloemen in de rij om mooi te gaan wezen.


De hortensia begint al een beetje te kleuren, een eerste anemoontje komt heel voorzichtig kijken, de akelei duurt ook niet lang
meer, en dan mijn lief seringenboompje... vorig jaar maar één zielig trosje, maar nu wordt dat weer ruimschoots goedgemaakt. En het ruikt toch zo heerlijk...

Ik hoop dat het snel beter weer wordt hoor, zodat we
er weer volop van kunnen genieten.







Ik wens iedereen een gezellig weekend, ondanks het sombere weer.