Pagina's

27 maart 2013

Verblijdend nieuws

Jazeker, wel een beetje dubbel maar toch ben ik hier heel blij mee. Totaal onverwachts is er voor mijn ouders een echtparenkamer beschikbaar in een zorgcentrum. Natuurlijk is het voor mijn ouders toch best wel slikken, want het gevoel dat ze hun "zelfstandigheid" kwijtraken overheerst nu nog. Maar mijn vader heeft toch toegestemd, omdat hij door de val van een paar weken geleden zich wel is gaan realiseren hoe kwetsbaar ze zijn, en hoe wankel het evenwicht is met mijn zorg voor ze. Daarbij komt dat er heel weinig plaatsen zijn waarbij een echtpaar bij elkaar kan blijven, en met de plannen van de regering voor volgend jaar wordt dat er niet beter op! Dit is dus echt (voor mij, dan) een wondertje.

Dus ik heb het plotseling wel heel erg druk, want het moet allemaal in zeer korte tijd gefikst worden.
Vandaag ben ik aan het behangen geweest, en morgen ga ik de overige muren waar mooi reliefbehang op zit sauzen. En ondertussen alvast dingen inpakken die ze niet dagelijks gebruiken, en al mijn dochters en de grootste kleindochters mobiliseren om met elkaar in één dag het hele apartement schoon te maken..
Pfff....ben er gewoon opgewonden van, willen jullie dat wel geloven? Het is een prachtige ruimte die ze krijgen, dat valt me 200% mee. Dus, jullie begrijpen het wel: Ik ben er een poosje niet, in ieder geval niet met handwerk. Maar daarna krijg ik gelukkig weer meer tijd voor mijn eigen besognes. Zoals dit bijvoorbeeld.... weet je wat er in mijn huiskamer staat te wachten op betere temperaturen? Dit...
Ik had ze net gekocht toen het weer zo ging vriezen, dus heb ik ze nog maar even binnen gezet. Fleurig hoor, zo'n tuintje midden in de kamer.
En dan toch nog maar even de laatste vorderingen aan mijn borduurwerk, want helemaal zonder 'naaldkunst' is toch ook niks.
Ik heb gemerkt dat blogger de service om van de ene foto naar de andere te kunnen klikken eraf heeft gehaald. Jammer, want zo is het  heel tijdrovend om alle foto's een voor een aan- en weer weg te klikken. Ik zal dus voortaan minder foto's bij een logje plaatsen.

Tot de volgende update!


16 maart 2013

Beter nieuws

Zo, daar ben ik weer eens. Door alle drukte schieten alle "bijzaken" er volkomen bij in, maar gelukkig zijn we weer in wat rustiger vaarwater beland. Met mijn vader gaat het gelukkig een stuk beter, en maandag mogen de hechtingen eruit. Ik ben heel benieuwd of het oor weer een beetje een normaal oor wil worden. 't is nog steeds wel opgezet, maar dat is ook niet zo'n wonder na zo'n behandeling.
en heb ik nog iets gedaan? Ja hoor. Ik ben tussen alle bedrijven door hier aan bezig....
de jaargetijdenkrans, die je ook op diverse andere blogs kunt bewonderen. Prachtig patroon, met hele mooie kleurencombinaties. Ik ben nog niet helemaal klaar met deel 3, maar hier toch vast een plaatje. Ik borduur op fijn linnen, en hij is niet gestreken, dus een beetje kreukelig nog.
Ook heb ik de sprei afgemaakt voor in het ledikantje van een kleindochtertje. Ik ben bezig om hem om te haken, en dan nog wat draadjes wegwerken, en er is weer iets klaar.
Deze week heb ik ook weer een siggie ontvangen. Dat is ook altijd zulke leuke post om in de bus te vinden. Deze kwam van Anne-Karin Guijt, die net als ik veel verschillende hobby's heeft, en ook altijd wel ergens mee bezig is.
En dan ben ik ook nog een quiltje aan het doorpitten in het kader van "ufo afmaken". Dit lag al heel lang in een doos, een hele leuke doos, trouwens, maar toch is dat niet de bedoeling van quiltjes, hè?  En deze is toch wel leuk om op te hangen, vind ik.
Nou, ik geloof dat ik weer een beetje "bij" ben. Van de gehaakte lavendel sprei komt volgende keer een update. Daar moet ik eerst nog wat losse blokken aanzetten.

Iedereen een gezellig weekend vanuit de Betuwe

7 maart 2013

Even een kort berichtje.
Jullie weten waarschijnlijk inmiddels wel dat ik nu ruim een jaar nogal intensief voor mijn ouders zorg.
Nu is afgelopen dinsdag mijn vader door zijn been gegaan, en heel lelijk gevallen. Hij kwam met de zijkant van zijn hoofd tegen de scherpe kant van een deurstijl, met als resultaat een gespleten en totaal vernield oor wat er zo'n beetje bij hing. Dus naar het ziekenhuis, van de HAP-wachtkamer (ruim een uur) naar de Spoedeisendehulp-wachtkamer (ruim anderhalf uur) uiteindelijk tegen twaalven 's nachts weer naar huis met 14 hechtingen, en "op hoop van zegen", want "kijkt u goed of het niet gaat afsterven", mevrouw..
Daar ben ik best een beetje boos om geworden. Verdraaid.... waarom moest die man van 88 met zo'n wond zó lang wachten op hulp? Als het na uren eindelijk aan elkaar genaaid wordt is het inderdaad dubieus of het nog wel aanslaat.
Dus jullie begrijpen: eventjes geen logjes, en langshoppen bij jullie komt hoop ik volgende week wel weer.
Sorry, ook voor reageren heb ik even geen rust. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.
Ik heb nog wel een borduurtje afgemaakt, en wat gepatcht, in de 'lege' uurtjes.
Dit 'kerstvogeltje'  is voor een RoundRobin waar ik aan mee doe. Toch nog iets gedaan... en ook het haken aan de blokken voor de sprei gaat gestaag door. Het wordt al een hele 'deken'.

Tot de volgende update, met, naar ik hoop, beter nieuws.

27 februari 2013

Wie kan mij helpen???

Ik ben op zoek naar dit quilthangertje, maar weet niet meer waar ik het gekocht heb. Ben al aan het zoeken geweest op diverse quiltwebwinkels, maar ik ben het nergens tegengekomen. Weet iemand waar ik het nog kan kopen? Het is een heel mooi hangertje, en het zou leuk zijn als het tweede quiltje aan eenzelfde hangertje zou komen.
Ik wacht in spanning op reacties van jullie.

23 februari 2013

Slofjes voor Mirte

Deze ballerina gaat in zijn eentje op de post, om eerst eens te kijken of oma de maat een beetje goed geschat heeft. Zo ja, dan wordt de tweede erbij gehaakt. Zo nee: uithuilen dan maar, en opnieuw beginnen.



Dit is eigenlijk een halve affo, dus die telt nog niet mee voor de 'affo-lijst'.
Nu ga ik eerst om een noodzakelijke boodschap en een dito frisse neus, en dan: Kóffie, en freubelen!
Fijn weekend voor iedereen.

21 februari 2013

Kon het toch niet laten

Om een klein projectje tussendoor te proberen. Ik heb al tijden een paar beugeltjes liggen, (eentje zelfs van zilver, zo mooi) maar wist nooit hoe je daar nu een portemonneetje aan moest maken. Tot ik een poosje terug een duidelijke beschrijving tegenkwam. Eerst maar eens geprobeerd op een heel eenvoudige toer, zonder toeters, bellen of kraaltjes, maar gewoon met dun haakgaren in vasten. En dit is het resultaat. Vind hem zelf toch wel grappig geworden. Ik heb beursjes altijd leuk gevonden. Nou... wel een kleintje, maar toch een affo. (het is tenminste niet half-af in een doosje verdwenen :-))
Verder heb ik een chaotische week achter de rug, met heel veel autorijden en weinig handwerk. (word er gewoon een beetje chaggerijnig van, erg hè). Nog één drukke dag, en dan een zaterdag met helemaal níets! Heerlijk vooruitzicht.
Toen ik vanmiddag thuis kwam stonden er een paar kerels in mijn voortuin te spitten; 2 grote gaten en nog eentje in het trottoir ervoor, om de befaamde glasvezelkabels aan te leggen. Wat zullen we nú snel surfen in de toekomst.

UPDATE

Er werd gevraagd waar ik het patroontje vandaan had, maar ik heb geen mailadres of blog van de vraagster, dus ik plaats de link maar even HIER. Misschien zijn er meer die het eens willen proberen.

5 februari 2013

Affo 2

Dit borduurwerk lag ook al erg lang voor 2/3 af. Het was een oud prentje waarvan ik een borduurpatroon had gemaakt. Het is de bedoeling dat het in de deksel van een (nostalgische) doos wordt verwerkt. Het moet een vakkendoos worden, en ik wil hem aan de maat van het borduurwerk aanpassen, zodat het een mooi geheel wordt. Nou... dat is dus nog niet zo ver, maar het borduurtje ligt in ieder geval klaar.
Ik heb vandaag weer eens heerlijk op de kleine Crista mogen passen. Nog steeds klein, natuurlijk, maar wat een verschil met "toen", toen ze een paar weken bij mij logeerde. Mevrouwtje loopt als een kievit, en laat zich de kaas niet van het brood eten door grote broer en dito zus. (die overigens dol op hun zusje zijn)
Morgen heb ik een dagje helemaal voor mezelf, dus ik ben van plan om na wat huishoudelijke klusjes een flinke ruk aan de Tilda-quilt te geven. Nou ja... figuurlijk dan, hè.
De resultaten hoop ik aan het eind van de week te laten zien.

Gezellige handwerkdagen, iedereen.