Pagina's

18 november 2011

Ben ik weer even

Vanmorgen ben ik bij de prikpost geweest voor het bloedonderzoek. Helaas, pech voor mij... ik schijn geen aderen te hebben... nou ja, ik heb ze wel ergens natuurlijk, maar de prikzusters kunnen ze nooit vinden. Dus moet er op de rug van mijn hand geprikt worden. En dat gebeurt met een zogenaamde vleugelnaald, en dat doen ze met z'n tweeën: De ene zuster houdt aan de 'vleugeltjes' de naald in positie, en de andere zuster verwisselt de buisjes als ze volgelopen  druppeld zijn. Hierdoor moet ik altijd wachten tot alle andere prikklanten geholpen zijn, en dan kunnen ze samen aan mij beginnen. Er waren behoorlijk wat buisjes nodig. Andere keren is soms het adertje te dun, en dan trekt het vacuüm, zodat er helemaal niets meer uitkomt. Altijd weer een heel getob om genoeg bloed uit mij te wringen. Maar het is deze keer aardig gelukt. Nu in de loop van volgende week de huisarts bellen voor de resultaten. Ik ben ontzettend benieuwd naar de uitslag.
Gelukkig voel ik mij inmiddels weer een stuk beter. Ik hoop dat het dan toch de buikgriep geweest is. Vraag mij alleen af waar dan in de weken daarvoor steeds die koorts vandaan kwam. Afwachten maar.

Vrijdag is voor mij altijd 'ouderdag'. Dan braad ik lekker draadjesvlees, sucadelapjes of zo, en trek lekker een pannetje bouillon, en ga daarmee naar mijn ouders, waar ze dan een dagje verwend worden. Normaal zorgt mijn vader overal voor, omdat mijn moeder dat niet meer kan, en zo geef ik hem een dagje "vrij". En we eten gezellig met z'n drietjes. Is ook wel leuk als je altijd alleen aan tafel zit :) Het is voor mij een uur rijden, dus als ik dan 's avonds weer thuis kom heb ik de pap wel op. Vanavond was het trouwens ontzettend mistig, amper 30 meter zicht... 


Maar kijk, bij thuiskomst lagen er 2 hele leuke pakketjes op de mat. Een grote envelop met een heleboel prachtige hexjes en bijbehorende malletjes, die kreeg ik van haar
DANK JE WEL, JOKE! Ik ben er superblij mee. Zulke mooie kleuren. Dat gaat iets moois worden en ik ga het zeker t.z.t. showen! En nog een zachte vlop, daar zat de mini RoundRobin in waar ik het laatste half jaar aan had meegedaan. Zulke prachtige lapjes zijn het geworden. Dank je wel, Chantal, Ingrid, Greet, Judith en Wendy. Ik heb me voor de volgende mini RR weer aangemeld, want ik heb nog 6 van die prachtige patroontjes. Dus.... wie er zin heeft??? :)
Verder hoop ik morgen nog een update van de Tilda-quilt te plaatsen, maar voor nu vind ik het even welletjes.
Tot laters :)

12 opmerkingen:

Lida zei

Prachtige blokjes laat je zien en je RR zal heel mooi zijn ! Maar die leuke hexjes van Joke zijn helemaal goed terecht gekomen! Fijn weekend en lekker bijkomen! Groetjes
Lida

Anoniem zei

wat lief dat je dat zo doet voor je ouders, en ook heel gezellig. Hopelijk is de bloeduitslag goed, mooie bloemen zijn het geworden......vooral die viooltjes.
fijn weekend.

Klaske zei

De hexjes zijn goed terecht gekomen zie ik wel!
Dat zijn prachtige borduurtjes. Ik vind borduurwerken erg mooi, maar ik ben geen borduurster, het wil op één of andere manier gewoon niet lukken. Quilten,breien,haken, alles lukt, maar borduren..Dus voor mij geen RR.
Fijn weekend
(hier was het ook zo mistig, en nu nog steeds...)

Tineke zei

Dat is natuurlijk wel gezellig thuiskomen met zulke leuke post.
Weet je al hoe je de bloemen RR gaat afwerken, of wacht je eerst tot de andere 6 ook geborduurd zijn?

Antje uit Urk zei

Alleen aan tafel lijkt mij ook niets! Fijn dat je dit voor je ouders kunt doen! Wat een twee prachtige pakketjes! Dat lijkt me genieten! Een fijne zondag gewenst en de groetjes uit Urk,

Antje uit Urk zei

En ik hoop op een goede uitslag van je bloed en dat de klachten snel verdwijnen! Sterkte ermee!(wilde ik nog even zeggen!)
groetjes,

corrie zei

hallo rian wat gezellig zo met je ouders en wat fijn dat je dat voor ze doet ... wat mooi he je pakketjes super he .. ik hoop dat je snel beter bent en hoop op goede uitslag dokter .groetjes corrie

Anneke zei

Wat fijn dat je nog ouders hebt en zo voor ze kunt zorgen op hun oude dag. Maar wel vermoeiend! Precies een mooi moment om dan zulke spulletjes in de brievenbus te vinden.
geniet ervan!

Karin zei

Hoi Rian,

Wat fijn dat je zoiets "kleins" voor je ouders kunt doen, dat wordt vast erg gewaardeerd!
Je borduurtjes zijn erg leuk geworden.

Groetjes

sylvia zei

hallo Rian, wat lief dat je dat zo voor je ouders doet!!!
Ik kan me voorstellen dat je daarna de 'pap wel op hebt', helaas hoort dat bij ons!
je borduurwerkjes zijn superleuk, maar ik hou me in.....
heb je al rrrrr-en geborduurd?
groetjes,Sylvia

Anje-Grietje zei

Lief, maar ook fijn dat je dit voor je ouders kunt doen. Pluim voor jou!
Mooie hexjes zeg en zo'n extraatje heb je echt verdiend.
Hoopopeengoedebloeduitslaggroetjes, Anje.

Anoniem zei

Ik hoop ook op een goeie bloeduitslag!
Aardig dat je je ouders zo helpt en 't is nog leuk ook, hé.
En zie, je wordt beloond met wat leuks in de brievenbus!