Pagina's

23 november 2011

Tilda, en de rest.

Er zijn weer een aantal blokken voor de Tilda-quilt klaar, dus ik zal weer eens een update plaatsen. Op de tweede foto de losse blokken die ook al klaar zijn. Of bijna klaar.
Ik zit gelukkig weer wat beter in mijn vel, en dan heb je meteen ook weer meer zin om de (handwerk)zaken aan te pakken. Er is  zelfs weer een poosje in de tuin gewerkt, en dat wil heel wat zeggen met mijn onwillige rug. Ook ben ik het baretje aan het haken wat Antje liet zien. Het is bijna klaar, dus foto volgt. Antje wat is dat een leuk patroon om te maken. Ik denk dat er nog wel een gehaakt gaat worden.

Op mijn laatste kantklosles heb ik 2 weken extra moeten ploeteren. Het kwartje wilde maar niet vallen, maar gelukkig is het nu helemaal goed gekomen. Nog even afwerken en dan komt er een foto.

Wat heb ik nog meer gedaan....Ik heb ook nog zo'n roezelsjaal gebreid. Maar ach ach... ik snap niet dat iedereen dat "zo leuk vindt om te doen". Ik vond het helemaal niet leuk, en dochterlief die er ook graag een wil hebben moet hem maar lekker zelf breien. Ze kan prima breien, en ik brei liever een baretje voor haar dochter, en voor mijn part een trui voor haarzelf, maar aan zo'n sjaaltje begin ik niet meer. Ik heb nu een shawl op de naalden staan van een prachtige herfsttint tweed-wol. Helemaal nieuw, van Schachenmayer. Dat vind ik nou wél weer leuk.

6 opmerkingen:

corrie zei

hallo rian fijn te horen dat het weer beter met je gaat
je bent ook lekker bezig geweest met handwerkjen
super leuk wat je maakt
en die roezelsjaal heb ik ook uit besteed vind het ook niets om te doen maar een vriendin van me is verzot om die te breien lekker laten doen he
hij is wel leuk he
groetjes corrie

Anje-Grietje zei

IJverig hoor, wat wordt je Quilt mooi.... hier nog iemand die niet van roeselsjaaltjebreien houdt....
groetjes Anje.

Lida zei

Nu ik begin ook niet aan die sjaals, ten eerste omdat ik al een hele lading sjaaltjes heb en verder omdat iedereen in mijn omgeving er al mee loopt, dus geniet maar van de jouwe, ik vind hem mooi van kleur! Je Tilda quilt groeit gestadig en wordt erg mooi met al die lieve stofjes! Groetjes
Lida

Elizabeth zei

Wat leuk die Tildaquilt.., heb je die zelf verzonnen? Ik vind hem prachtig!
Tja, zo'n roezelsjaal vind ik ook helemaal niks. Ik heb één keer een bol gekocht toen die afgeprijsd was, maar hij ligt er nog.
Beterschap met je rug!

Groetjes, Elizabeth

Terray zei

Hoi Rian,

Nou je bent flink opgeschoten met je tilda quilt, wat wordt hij mooi zeg!!

Die sjaaltjes zijn hier ook helemaal hot&hip....alleen ik kan niet breien en wil het ook niet kunnen dus laat ik mijn vriendin lekker breien ;-)

Groetjes
Tertia

Antje uit Urk zei

Ik ben ook klaar met die sjaals! Het was leuk om een keer te doen en dat was het dan.
Maar wat word je tilda een snoepje!
Dat is genieten!
Leuk dat je die baret ook maakt, ik ben heel benieuwd naar het resultaat.
En ook naar je kantkloswerk!

Tweed-wol, daar ga ik op googlen, ik heb dat nog niet gezien.

Showen hoor, de werkjes die af zijn! Je maakt zulke mooie dingen!

groetjes uit Urk