Pagina's

28 mei 2013

Tja...

Zover ben ik nu gekomen, maar ik ben nog steeds op zoek naar iets voor het midden. Ik heb er wat randjes in zacht grijsgroen aan toegevoegd. Elizabeth suggereerde een letter voor het middenstukje, en dat vond ik een goed idee. Een bloem kan ook heel goed.
Het probleem is alleen dat alle patroontjes die ik heb (ik spaar "R"etjes voor een letterlap, en heb er heel veel) óf te groot, óf te klein zijn, en dat geldt ook voor de roosjes die ik in voorraad heb. Als ik één draad uit de kant wil blijven komt dat neer op een patroontje van max. 42 x 52 kruisjes.
Dus áls iemand mij kan helpen aan een patroontje (mag ook iets in één kleur zijn) Heel graag!!

Viooltjes... altijd weer leuk

Vandaag was het plotseling zomerweer. Heerlijk in de tuin gewerkt. Het laatste gedeelte met de hogedrukspuit bewerkt, dus ik heb weer heerlijke schone tegels. Nieuwe planten die nog steeds op hun beurt wachtten gepoot, en aan het eind van de middag na een heerlijke douche onder de 'plu' aan mijn lapje gewerkt. Hier wat foto's van de bloembakken naast mijn stoel. En de beloofde foto van de pioenroos, die vol met knoppen staat.



Deze zijn ook zó mooi!

Akelei



Dit jaar ruim een meter hoog!

 
Pioenroos
Nu hoop ik maar dat het een poosje mooi blijft, want anders hebben we maar kort plezier van de prachtige bloemen.

Fijne handwerkweek, iedereen

 Update: Ik heb op de site van DMC een mooie R gevonden in de juiste maat.

6 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Prachtig je broddellapje. Hij is zo ook al heel mooi hoor.............liefs.Conny

Elizabeth zei

Ik zat juist te denken - tijdens het lezen van je berichtje - dat het juist misschien wel mooi staat als je niet te dicht bij de rand komt, een cm overslaan is echt niet verkeerd!
Fijn dat je nu een goede lettermaat hebt gevonden.
Heerlijk was het gisteren buiten hè.., vandaag wordt het anders vrees ik..

groetjes, Elizabeth

Corina zei

Prachtig borduurwerk! Volgens mij mag het midden ook wel iets verder van de randen af blijven hoor, een kleiner motiefje zou best goed kunnen staan!

Chris zei

Misschien kan Sonnja je helpen, die heeft heel veel patroontjes: http://sonnja.blogspot.nl/ Of Marcella, je weet wel. Succes joh.

Floor zei

Leuk, je eigen letter in dit mooie lapje.
Die mooie bloemen blijven met dit koele weer vast juist extra lang goed.
Alleen als je niet in de tuin kan zitten, zie je er minder van.
Misschien straks wat Pioenrozen plukken voor binnen.
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Wat een prachtig broddel lapje! En heerlijk om alle bloeiende planten te zien, worden wij vrolijk van!
Fijn zonnig weekend