Pagina's

31 augustus 2013

De documentendoos van Opa

Ik had in een eerder logje al eens verteld over de wel héél oude doos waar mijn vader zijn belangrijke papieren in bewaarde... Ik ben daar van de week maar eens aan begonnen... Op de eerste foto heb ik de losgescheurde delen weer een beetje tegen elkaar gezet, zodat je een idee krijgt van de oude doos. De deksel was helemaal afgescheurd en de rest zat met plakband aan elkaar.
Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald, en alle delen zo goed mogelijk schoongemaakt. Daarna begon het 'opbouwen'.. Kijk maar mee, de foto's spreken voor zich.




Alle delen los...


Weer opbouwen... eerst de binnenkant beplakken.


Leuk toch met dat oude schrift aan de binnenkant?




't gaat al ergens op lijken.

De 'moet'.... oud materiaal

Het oude etiket nagemaakt...


Netjes afgewerkt.

Het keperband-lusje...

Klaar!! In ere hersteld.
  
Mooi plaatje toch?

Omdat ik het oude materiaal gebruikt heb, zie je bijvoorbeeld op de deksel aan de voorkant een moet, waar hij al die jaren open en dicht is gedaan. Dat heb ik zo gelaten, en geen nieuw stuk grijsbord ervoor gebruikt.
Weer iets wat ik van mijn lijst van te-doene-dingen kan schrappen. Ik vind hem zelf heel mooi geworden, en hij kan weer jaaaren mee. :)

Goed weekend, iedereen!!




5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat heb je die doos prachtig opgeknapt in oude stijl. Je liefde voor je vader en het oude materiaal spreekt eruit!
De binnenkant is ook zo leuk, met dit handschriftpapier.., echt een stukje vakwerk Rian!

Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

tiny zei

Helemaal in ere hersteld, mijn complimenten hoor!!!! Fijn weekend Tiny

Ineke zei

Wat is de doos van je vader prachtig geworden!!!

Fijne zondag

Chris zei

Ik vind die binnenbekleding zo apart, dat 'beschreven' papier. Is dat de originele bekleding?
Hij is geweldig geworden Rian, zó ontzettend netjes gedaan en wat leuk dat je zelfs dat etiket hebt nagemaakt.

Floor zei

Wat een restauratie was dat! Maar het is prachtig geworden, net alsof hij weer nieuw oud is....
Je geborduurde bloemenkrans ziet er ook heel mooi uit.
Lijkt me wel een priegelwerkje hoor, maar vast leuk om hem te zien groeien.
Groetjes,
Floor