Pagina's

17 augustus 2013

Nederlandse Taal...

Ik heb deze keer niet zo heel veel nieuws, maar dit wil ik toch even aan jullie laten zien. 't kan natuurlijk aan mij liggen.... ik ben nu eenmaal allergisch voor taal-, spel- en grammaticafouten, waarmee ik niet wil zeggen dat ik nooit eens iets fout schrijf, maar dít... Hier krijg ik gewoon zere ogen van. Een officieel bord van gemeentewerken, nota bene... En er stonden er minstens twee zo, in verband met bestratingswerkzaamheden.
Is onze geschreven taal dan zo onbelangrijk geworden?
Zou ik de enige zijn die dit opmerkt?
Is de algemene opvatting: "Als je maar begrijpt wat de bedoeling is" ? Ik heb heel veel zin om deze foto naar het plaatselijke weekblad te sturen...

En wat heb ik verder nog gedaan... geprutst aan van alles en nog wat. Rare week gehad, heel veel in de auto gezeten, maar toch nog wel gehandwerkt. Dit haaksteekje heb ik uitgeprobeerd...

Van het sleutelhanger/tashanger
teenslippertje heb ik een winterversie uitgedacht... is dit iets? Of lijkt het nergens naar?
Ook ben ik voor een ander nog deze dame aan het haken...
en ook de slinger met vilten uiltjes hangt klaar om naar iemand anders te verhuizen.

Ik heb ook nog een beetje geborduurd, maar dat is niet de moeite om te showen. Wat kan een week toch vol zitten, hè?. 
Volgende week wil ik een kartonnage klus aanpakken. Ik heb een hele oude documentendoos van mijn vader, die echt van ouderdom uit elkaar valt. Volgens mij is hij zelfs nog van mijn Opa geweest. Zo'n zwarte met een deksel die open blijft staan aan een zijden lint... heel deftig, maar nu echt vergane glorie. Daar wil ik weer een juweeltje van maken. Ik heb al flink wat boekbinderslinnen besteld, en mooi sierpapier voor de binnenkant, dus daar ga ik volgende week echt voor zitten. Ik hoop er foto's van te maken, dus de vorderingen komen denk ik in de loop van de week wel voorbij.

Voor iedereen een gezellig weekend.

 

5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, dat is een veelgemaakte fout!
Ik zie het ook nogal eens met jou en jouw...
Maar op een officieel bord is het wel erg!
Rian, dat haaklapje is leùk!!!
Wat ga je daar van maken?
Wat een prachtige doos zal dat worden; met dat linnen komt het vast helemaal goed. Ik heb eens een dozencursus gedaan en toen werkten we ook veel met dit materiaal...

Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

Chris zei

Ik dacht eigenlijk dat Nederland steeds slimmer werd! Tenminste als je die ene reclame kan geloven. Ik zou het zeker naar ze (naar hen>) opsturen.
Ik ben helemaal weg van die uiltjes! Wat een poepies!! En dat gehaakte laarsje vind ik enig. Dat zijn toch allemaal leuke kleine werkjes die je zo tussendoor kan doen.
Begint jouw werk ook weer maandag? Eerst maar een fijne zondag doormaken hoor. Dagdag.

tiny zei

Wat heb je leuke uiltjes gemaakt, en je gehaakte laarsjes zijn enig. Succes met het herstellen van je doos. Fijn weekend Tiny

Floor zei

Weet niet waar je woont, maar hier in Utrecht zijn al die spelfouten heel normaal helaas.
Ik vind ook dat officiële borden goed geschreven moeten worden.
Ik zie die fouten en andere rare dingen die de gemeente doet, hier regelmatig in het gratis krantje staan.
Prachtig haakwerk heb je gemaakt.
Hoop dat je die doos of map nog kunt restaureren.
Groetjes,
Floor

corrie zei

hallo rian ook bij ons woorden de zelfde boorden gemaakt
maar wat ben je weer lekker bezig geweest je maakt zoveel verschillende dingetjes eigenlijk moet ik ook mijn borduurwerkjes weer eens afgaan maken
maar ben altijd druk met kaarten
maar het is allemaal wel super mooi weer groetjes corrie