Pagina's

27 augustus 2013

Haken en oogsten

Heel onverwachts werd mijn "bloemen" vriendin opgenomen in het ziekenhuis. Midden in de drukte van het oogsten, wecken, invriezen... En de tuin wacht niet even tot ze terug is. Nu mocht ik mijn hart gaan ophalen, en heb een groot gedeelte van de dag geplukt, en geplukt, en geplukt... Met als resultaat 2 emmers (!) bramen, 4 dozen frambozen, snijbonen, sperciebonen, krootjes, courgettes groen en geel... die gele heb ik nog nooit gegeten... ben benieuwd of ze nog anders smaken dan de groene. En als ik frambozen aan het plukken ben en ik kijk omhoog, dan zie ik deze prachtige zonnebloemen.
De bramen in de dozen dat zijn Bramen met een hoofdletter. De 'gewone' bramen gingen in de emmers voor jam, sap, en saus, Maar de extra grote worden apart behandeld. Die worden gewassen en zo gegeten. Heerlijk, en zoet dat ze zijn! Maar je hoeft dus niet te vragen waar ik mee bezig ben. De groenten en courgettes kunnen wel tot morgen wachten, maar het zachte fruit moet meteen verwerkt worden. Ik voel me de koning te rijk met zo'n oogst. En als je nu naar die prachtige framboos kijkt, is het toch geen wonder dat ik meteen aan Tiels Flipje moet denken, die op mijn siggies de wijde wereld ingestuurd wordt?

Zo had ik er twee...


Dat was dus het oogsten; dan nu het haken. Elizabeth had weer een nieuw haakblok gepresenteerd, dus daar ben ik meteen aan begonnen. Ook weer heel leuk om te haken met een mooi resultaat. Misschien ga ik ze ook nog wel in het groot haken, want ik vind het jammer dat ik het logje over het aan elkaar bevestigen te laat gezien heb. De methode met het koordje vind ik zó leuk, dat wil ik toch ook nog in praktijk brengen. Dus, wie weet komt er ook nog een grotere versie.







5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Oh, wat zul jij het druk hebben met het fruit en de groenten...
We hadden vroeger thuis ook een tuin en ik weet hoeveel tijd daar in gaat zitten! Maar..., als je het leuk vindt, is het niet erg. Hopelijk is het niet al te ernstig met je vriendin...
Wat haak je mooi regelmatig, Rian!
Als je nu eens verschillende banen haakt, b.v. 4 banen van 5 blokken, dan kun je de banen toch met de koordjes aan elkaar maken!

grtjs, Elizabeth

Tineke Machiela zei

je haakwerk is, ja wat zal ik zeggen... heel netjes :)
en wat heerlijk al dat fruit,dat is genieten maar wel een werkje geweest. ...\heel veel beterschap voor je vriendin Rian

een fijne dag

Chris zei

Je woont niet voor niets in de Betuwe, dat is nu wel duidelijk! Wat een werk Rian, dat lijkt me toch best vermoeiend, maar wel heerlijk in alle betekenissen van het woord. Tjonge, wat een oogst zeg! Ben je al klaar met het verwerken van het fruit? Rijkdom!!
Je haakwerk mag er ook zijn hoor, leuk patroontje is dat.

Ineke zei

Wat is het toch veel werk, maar dan heb je ook wat!!! Hopelijk is je vriendin gauw opgeknapt.
Wat een leuk haakwerk!!! Leuk patroon!

Groetjes, Ineke

tiny zei

Wat een werk en wat een oogst heb je binnengehaald. Hopelijk gaat het met je vriendin een beetje beter en knapt ze gauw weer helemaal op.
Wat een mooi haakwerk wordt het. Succes ermee. Tiny