Pagina's

31 maart 2012

Weer iets afgemaakt...

Hoewel er deze week niet zo heel veel van handwerken is gekomen, is er toch wel iets gedaan. Er is weer een heel oud borduurwerkje afgemaakt. 1993 stond er op het patroon, dus het werd wel een keer tijd dat het afgewerkt werd. (schaam)
Ik vind het nog steeds een leuk plaatje.

Ook heb ik nog een hoesje voor mijn tomtom gemaakt. Ik heb er nog een frivolité kantje opgezet; samen met een drukkertje van parelmoer als sluiting geeft het er een beetje chique uitstraling aan.

Volgende week wil ik weer verder aan de Gretha-quilt. Ik hoop dat daar tijd voor is, want ik wil er mijn volgende affo van maken. Daarna verder aan de Tilda-quilt voor mijn dochter, en een begin maken met een siggie-quilt. Ik weet nu hoe ik ze aan elkaar wil gaan zetten.

Ik wens iedereen een fijn weekend, en excuses voor de betrekkelijke stilte op mijn blog. Maar ik kan nog steeds geen ijzer met handen breken, en er vragen zoveel andere dingen mijn aandacht.


Tot een volgend logje maar weer

24 maart 2012

Nostalgie... en van ufo's affo's maken.

Ik was zojuist bij haar op bezoek en kwam middenin een verjaardagsfeest terecht. Maar wat ik zo leuk vond: Haar bedelkettinkje van de jeugdfoto heeft ze nog steeds. En laat er nu  vlak naast me mijn eigen bedelkettinkje liggen. En ook nog een piepklein armbandje.


Raar toch, dat het eerste mooie weer voor 'opruimkriebels' zorgt. Hoewel ik er eigenlijk helemaal geen tijd voor heb ben ik toch gaan grasduinen in bewaarkasten. En ja hoor, daar gaat doorgaans veel meer tijd in zitten dan de bedoeling was.
Maar ik vond daar dus ook mijn oude kettinkje en armbandje weer, en mijn eerste horloge, en een portemonneetje van zacht marokkaans leer, en mijn eerste vulpen, gekregen toen ik naar de M.U.L.O. ging... dierbare dingetjes, die weer netjes opgeborgen worden in mooie doosjes... Hebben jullie ook nog zo'n bedelkettinkje? Misschien wel leuk om dat ook eens te laten zien?? 


voorkant...





Verder heb ik nog een oud borduurtje afgemaakt, dat al érg lang een ufo was; het is de bedoeling dat het op een deksel van een doos komt.
Ook heb ik een hoesje genaaid voor mijn zakdoekjes, en er is ook nog een siggie gemaakt en verstuurd als antwoord op deze siggie.
  

 

Nu ga ik de klok maar alvast vooruit zetten, dan kan ik dat niet meer vergeten.

Ik wens iedereen een fijne zondag.

 


en achterkant.


 



 



 

5 maart 2012

Even iets laten zien hoor

Ik heb best veel gedaan, al zeg ik het zelf. Om te beginnen heb ik eindelijk mijn shawl afgebreid. 't is nog steeds weer om hem te dragen, dus ik kan er deze winter toch nog plezier van hebben. Best nog fris op de fiets, 's morgens.




Bovenkant...



Dan heb ik ook nog een mooie biscornu te showen. Hartjes was het onderwerp.

Er staat ook weer een boekenleggertje op stapel, en de kantklosmerklap heeft er weer een mooi 'kantje' bijgekregen.

Onderkant...

En nog even een foto van het geheel... hij is een beetje overbelicht, maar zonder flits werd het zo'n donker plaatje.

't heeft nog heel wat voeten in de aarde om alle foto's in de goede volgorde te krijgen. Daar zit ik toch altijd zo mee te knoeien, maar uiteindelijk lukt het meestal toch wel.
En een mooie bedel er aan.
Nou meisjes, dit was het wel weer even. Ik heb even andere besognes, dus ik weet niet wanneer er weer een berichtje verschijnt.

Fijne week voor iedereen!






29 februari 2012

Update

van de borduurtjes. De wilde roos voor de regenboogkussens is klaar, en ik ben weer een stukje verder met de klosmerklap. Dat is leuk borduren, omdat je steeds een klein geheel afmaakt. en er worden maar 3 kleuren in gebruikt. Ik ben steeds weer verrast door het afwisselende geheel, ondanks zo weinig verschillende kleuren.

De foto's zijn niet zo geweldig, omdat ze bij kunstlicht genomen zijn, maar dat ging even niet anders. Ik hoop volgende keer weer eens iets quilterigs te laten zien hoor.

25 februari 2012

Ben ik weer even

Even een snel berichtje, nu ik weer 2 dagen thuis ben. Ik heb van de week geborduurd aan een mooie bloem voor een Regenboogkussen. Ik vind de patronen van EMS prachtig. Dit is 'de wilde roos'.
Ook heb ik een boekenleggertje geklost. Het zit vol met fouten, want het was een eerste oefening, zonder begeleiding, dus hier en daar kwam ik er te laat achter dat ik niet gedraaid had of zo, maar nu het klaar is lijkt het toch wel leuk. Ik ben hem nu in kleur aan het maken, en dan zonder fouten.
Verder gaat het best wel redelijk met mijn vader. Het laatste bloedonderzoek was niet ongunstig, en daar waren we blij mee.

Straks ga ik naar de 'housewarming' van mijn oudste zoon, die grootscheeps gerenoveerd heeft, daardoor 2 verjaardagen voorbij heeft laten gaan, en nu een feestje op stapel heeft gezet. Dus: allemaal een goed weekend, en tot een volgend logje maar weer.

15 februari 2012

Klein stukje verder

Ik heb niet zo heel veel kunnen doen, de afgelopen dagen, maar toch: het waaiertje is af, er is een speldenkussentje bijgekomen, en het nieuwe kantje is in de maak. Er hangt al één klosje aan. De klosjes zijn een behoorlijk werkje, want ze gaan tot nu toe met één draadje dmc over één weefseldraad. Ik zit er dan ook constant mee onder de daglichtlamp, anders kan ik het niet zien. Maar 't wordt wel leuk, he?
Verder geen nieuws hier. Ik kom net van de diëtiste, en joepie... 't gaat niet hard, maar ik ben toch ieder bezoek een beetje gewicht kwijt. Eindelijk heb ik dan 'het lek boven'. Sinds ik zo veel mogelijk E-nummervrij eet, gaat het de goede kant op. Dat voelt goed!

Eind van de week weer een update hoor. Het enige waar ik ook nog aan bezig ben dat zijn stretch-sokken voor mijn vader. Maar dat is een beetje saai voor een foto.

Fijne dagen, iedereen.

11 februari 2012

Ik heb weer iets te showen

deze week heb ik meest geborduurd in de vrije uurtjes. Het patroon van deze merklap van Marie Suarez had ik al een poosje liggen, en ik had ineens zo'n zin om eraan te beginnen. Dus... welja, waarom niet... aan de andere projecten gaan we ook gewoon door. Hier wat foto's van het begin. En ja... aan de naald kun je zien dat ik links ben :) érg links. Toen mijn moeder mij (ooit, láng geleden) wilde leren breien, omdat de handwerkjuf op school daarmee zou beginnen, probeerde ze dat ook links te doen, maar dat werkte natuurlijk niet. Juf kwam met een paar enorme houten naalden en een soort van smyrnawol voor de klas staan, hield die dingen op ooghoogte (en het was een lange juf) en begon het insteken-omslaan-doorhalen-aflatenglippen- aan ons voor te doen. Toen ik thuiskwam kon ik breien. Réchts. Mamma helemaal verbaasd. Ik voel nóg de triomf van toen.

En dit had ik jullie ook nog niet laten zien: Mijn eerste pogingen met de trapunto techniek. Eén hoekje moet nog gevuld worden. Ik vind het heel leuk om te doen, en ga verzinnen wat ik van deze rozet ga maken. Iemand een idee? Suggesties of opmerkingen zijn altijd welkom.

Verder heb ik nog aan de Gretha-quilt gewerkt, maar dat komt volgende week wel weer.

Allemaal een heel fijn weekend.